لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۱

شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره افغانستان بحث میکند


شورای امنیت سازمان ملل متحد، شام امروز به وقت کابل جلسهء را در مورد وضعیت افغانستان برگزار میکند.

بر اساس گزارش ها، نیکولاس هایسم نماینده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان از وضعیت اینکشور برای اعضای شورای امنیت گزارش خواهد داد.

در گزارش قبلی سازمان ملل متحد، وضعیت افغانستان نسبت به گذشته ها، نگران کننده دانسته شده بود.

این نشست هر سه ماه یکبار برای بررسی وضعیت عمومی افغانستان برگزار میشود.

انتظار میرود مسایل امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و چالش های که در برابر حکومت افغانستان وجود داشته و یا قرار میگیرد، در نشست امروز برجسته شود.

در گزارش قبلی سازمان ملل متحد که در ماه دسمبر سال 2015 به شورای امنیت فرستاده شده بود، بان کی مون منشی عمومی سازمان ملل متحد از وضعیت امنیتی افغانستان نسبت به گذشته ابراز نگرانی کرده بود.

نیکولاس هایسم در آن هنگام گفته بود: سازمان ملل متحد به این باور است که از اول ماه اگست تا سی و یکم اکتوبر پارسال، وضعیت امنیتی در مقایسه با عین زمان در سال 2014 بدتر شده و در این مدت یک شهر و شانزده ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده اند.

در گزارش گذشته، از تلاش های حکومت افغانستان برای تامین امنیت ستایش شده بود.

در باره وضعیت بشری افغانستان، سازمان ملل متحد تلفات غیرنظامیان را در جریان سال 2015 نگران کننده و رو به افزایش دانسته بود.

سازمان ملل متحد در سایر بخش ها، همکاری های منطقه یی برای بهبود وضعیت افغانستان را مهم میداند و نقش کشور های مختلف به خصوص در سطح منطقه را برای افغانستان خیلی با اهمیت می شمارد.

در بخش مواد مخدر، سازمان ملل متحد باور دارد که کشت کوکنار در افغانستان کاهش یافته اما تا هنوز برخی چالش ها در برابر حکومت قرار دارد.

انتظار میرود در اجلاس شام امروز تمامی مسایل و چالش های برجسته در افغانستان به بحث گرفته شود.

قرار است نیکولاس هایسم نماینده خاص سازمان ملل برای افغانستان، ساعت دوازده و نیم به وقت نیویارک که نه شب به وقت کابل میشود، در یک نشست خبری حضور یابد و در مورد گزارش این سازمان، بحث های شورای امنیت و تصمیم گیری ها به رسانه ها معلومات بدهد.

XS
SM
MD
LG