لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۳

وزیر خارجه امریکا، جنایات گروه داعش را "قتل عام" اعلان کرد


جان کری وزیر خارجه امریکا
جان کری وزیر خارجه امریکا

جان کری وزیر خارجه امریکا می گوید گروه دولت اسلامی یا داعش خودش اعتراف کرده است که هدف مبارزات آن از بین بردن کامل بعضی گروه های قومی می باشد.

به گفته وزیر خارجه امریکا جنگ داعش برای قربانیان آن مرگ معنی دارد و این جنگی است که داعش آن را تعریف کرده، داعش آن را ایجاد نموده و داعش قربانیان آنرا هدف قرار داده است و داعش خود را عامل قتل عام خوانده است.

هرچند داعش گروه های مسیحی و شیعه را مورد حمله قرار داده است، اما حملات آن بر گروه ایزدی بیشتر شکل انتقامی داشته است. تعداد این گروه در عراق به 500 هزار تا 700 هزار نفر میرسد.

اگر عباره قتل عام رسمی شود عواقب قانونی و حقوقی آن این خواهد که محکمه بین المللی جنایات جنگ در هاگ در مورد این عمل بحیث جنایت علیه بشریت اقدام خواهد کرد.

وزیر خارجه امریکا جان کری در این مورد گفت:

" یکی از عناصر قتل عام نیت برای از بین بردن تمام و یا یک بخش از گروه های قومی و مذهبی می باشد. ما میدانیم که داعش برای بعضی از قربانیان خود این انتخاب را داده است که بین مرگ و تغییر عقیده یکی را انتخاب کنند. و برای بسیاری این تصمیم انتخاب یک نوع مرگ و یا نوع دیگر آن می باشد. حقیقت اینست که داعش مسیحیان را بخاطر مسیحی بودن، شیعه ها را بخاطر شیعه بودن و ایزدی ها را بخاطر ایزدی بودن بقتل می رساند. این پیامی است که داعش به اطفال در قلمرو تحت کنترول خود می رساند. و نظر آن به این اساس متکی است که هرکسی که از عقاید خود آن پیروی نمی کند، نا بود می شود. "

به گفته وزیر خارجه امریکا داعش مسئول جنایات بشری علیه مسلمانان سنی و اقلیت کردها نیز می باشد.

جان کری اظهارداشت هدف امریکا تنها این نیست که داعش را شکست بدهد و باز چندی بعد یک گروه دیگری افراطی و تروریستی با یک نام و شعار دیگر جای آن را اشغال کند، بلکه هدف اینست که افراطیت و خشونت برای همیشه از بین برده شود.

به گفته وزیر خارجه امریکا صحبت کردن در مورد جنایت مهم است ولی مهمتر از آن متوقف ساختن جنایت است.

XS
SM
MD
LG