لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۵

افزایش جرایم جنایی باشنده گان تالقان را نگران ساخته است


افزایش روز افزون افراد مسلح غیر مسئول، افراد بی‌بند و بار ولگرد و افزایش رویدادهای جنایی باشنده گان شهر تالقان مرکز ولایت تخار را سخت نگران ساخته است.

باشنده گان این ولایت می‌گویند که همه روزه چندین تن از باشنده گان این شهر از سوی افراد مسلح غیر مسئول و بی‌ بند و بار لت و کوب و حتی با فیر تفنگ زخمی و یا کشته می‌شوند.

آنان مسئولان امنیتی این ولایت را به بی ‌توجهی متهم می‌کنند می‌گویند که گاه گاهی در چند صد متری حوزه‌های امنیتی این ‌گونۀ اتفاقات رخ می‌دهد.

در این مورد چند تن از باشنده گان شهر تالقان مرکز ولایت تخار به رایو آزادی چنین گفتند:

"مسعود عثمانی، بعضی از افراد مسلح غیر مسئول و افراد بی‌بند و بار در داخل شهر فیرهای بیجا می‌کنند که از اثر آن شماری از اهالی این ولایت زخمی شده اند و مردم از این ناحیه نگران هستند."

"محمد جواد هجری، در این اواخر تعدادی از بی‌بند و بار ها و افراد مسلح غیر مسئول در داخل شهر پیدا شده اند که باعث آزار و اذیت مردم شده اند و مردم را با چاقو و مرمی می‌زنند."

"جمشید کُندالی، خواست ما از مسئولان محلی و ارگان‌های ذیربط این است که در مورد اقدامات جدی بکنند، تا مردم از این چالش‌ها رهایی پیدا کنند."

با این حال، مسئولان شفاخانه حوزوی ولایت تخار نیز می‌گویند که در مدت یک‌ ماهِ گذشته 77 تن از باشنده گان این شهر از سوی تفنگ ‌بدوشان خودسر و افراد ولگرد زخمی شده بودند و به این شفاخانه جهت تداوی انتقال داده شده اند.

از جانبی دیگر، جنرال نور محمد حکیمی قوماندان امنیه ولایت تخار به رادیو آزادی گفت که هم اکنون برای برچیدن دامنه ناامنی و جلوگیری از گشت و گذار افراد مسلح خود سر و بی‌بند و بار تدابیر جدی امنیتی را اتخاذ کرده اند و در تمامی ساحاتی این شهر تطبیق می‌شود.

آقای حکیمی در این مورد گفت:

"هر قضیه‌ی که در تخار صورت گرفته فاعل اش دست‌گیر شده و به قانون سپُرده شده است و پولیس تخار شب و روز تلاش می‌کند که دزدان مسلح، مجرمین مکرر و اشخاص و افراد ولگرد مکرر را بازداشت و به قانون تسلیم نمایند و امنیت شهروندان این ولایت را تأمین کنند."

باید یاد آور شد، که باشنده گان ولایت تخار، سرقت‌های مسلحانه، قتل‌های زنجیره وی و اختطاف‌ها را به همین افراد مسلح خودسر پیوند می‌دهند و از مسئولان محلی این ولایت می‌خواهند که هر چی زودتر جلو این افراد را بگیرند.

از این پیش والی تخار نیز تفنگ‌داران غیر مسئول و خیزش مردمی را چالش بزرگ در آوردن صلح و ثبات در این ولایت خوانده بود و گفته بود که این افراد در سرقت‌های مسلحانه، قتل‌ها، اختطاف، قاچاق مواد مخدر و غیره کارهای غیر قانونی دست دارند.

گزارش: اجمل آرین، تخار

XS
SM
MD
LG