لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۸

رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی ابزار فشار علیه دفتر مسکو را محکوم می‌کند


نشان رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی
نشان رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی

در هژدهم مارچ، دو مرد نا‌شناس که خود را روزنامه نگاران کانال تلویزیون «NTV» روسیه معرفی کردند به خانۀ مدیر دفتر «RFE/RL» یا رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی در مسکو رفتند و از او (زن) جویای معلومات شخصی شدند.

این دو مرد که یکی شان با کمرۀ فلمبرداری خواست از محل تصویر برداری کند، پیوسته از مدیر دفتر مسکو در مورد درآمد او و همچنین به گفتۀ آنان جایدادهای او در داخل و اطراف مسکو پرسیدند.

یکی ازین مردان می‌گفت که او این اطلاعات را از کارمندان سابق بخش روسی دریافت کرده است.

مدیر دفتر از پاسخ دهی به پرسش‌ها خودداری کرد.

نیناد پیج، سر محرر رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی این رویداد را نمونۀ منزجر کنندۀ از ارعاب خواند و گفت:

"به نظر می‌رسد که مقامات در روسیه به خاطر ژورنالیزم ما در حال آماده سازی دوسیه علیه ما هستند."

«NTV»، یک کانال تحت کنترول کرملین، به اجرای کمپاین‌های افتراء علیه روزنامه نگاران مستقل، روزنامه نگاران مخالف و فعالان جامعه مدنی در روسیه معروف است.

این رویداد یک هفته پس از پخش یک بخش از برنامه تلویزیونی مشهور به نام اخبار هفته با دیمیتری کیسلیوف، پروپاگندچی برجستۀ کرملین، که روزنامه نگاران رادیوآزادی/ رادیو اروپای آزاد را جاسوس‌های توطئه گر علیه روسیه عنوان کرد، صورت می‌گیرد.

در جریان این برنامه، کیسلیوف اعلام کرد که یک فلم مستند در مورد نشرات بین المللی ایالات متحده به زودی پخش خواهد شد.

بخش روسی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی که در داخل روسیه به نام رادیو سووبودا یا آزادی شناخته می‌شود، خارج از دفتر مسکو در مقر رادیو اروپای آزاد/ رادیوآزادی در شهر پراگ فعالیت می‌کند.

بر اساس آژانس میدیالوگیا، رادیو سووبودا در سال ۲۰۱۵ میلادی دومین استیشن رادیویی پر استناد در رسانه‌های اجتماعی روسی بود.

سال گذشته، ۴۳۰ میلیون نفر با مشاهدۀ وبسایت‌های رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، از نزدیک به یک میلیارد صفحه حاوی مطالب اصلی رادیو اروپای آزاد/ رادیوآزادی بازدید کردند.

از میان این مخاطبان، سایت‌های روسی زبان رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی ۲۶۶ میلیون صفحۀ حاوی مطالب را به نزدیک به ۱۷۰ میلیون بازدید کننده ارائه کرده است.

صفحات فیس بوک زبان روسی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی در سال گذشته تقریباً ۲۳ میلیون کاربر داشته است.

درباره رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی و بخش روسی آن

رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی یک سازمان خبری بین المللی مستقل است که برنامه‌های رادیو، انترنت، تلویزیون و تیلیفون همراه آن به مخاطبان با نفوذ در ۲۳ کشور به شمول، روسیه، اوکراین، ایران، افغانستان، پاکستان، جمهوری‌های آسیای مرکزی و قفقاز می‌رسد.

این سازمان خبری توسط کنگره ایالات متحده از طریق هیئت مدیرۀ نشراتی تمویل می‌شود.

سرویس روسی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، با ارایۀ به موقع اخبار متوازن، تحلیل و نظر به مخاطبان در داخل و اطراف فدراسیون روسیه، یک بدیل چند بعدی به رسانه‌های دولتی روسیه به شمار می‌رود.

XS
SM
MD
LG