لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۹

جشن نوروز در بلخ در فضای امن تجلیل شد


نوروز در بلخ با حضور هزار تن در فضای امن
نوروز در بلخ با حضور هزار تن در فضای امن

نوروز در بلخ با حضور هزار تن در فضای امن گرامی داشت شد.

جهنده حضرت علی کرام الله وجهه نیز با مراسم پر شکوه و با حضور مقامات ارشد حکومت وحدت ملی بر افراشته شد.

با بلند شدن پرچم زیارت منسوب به حضرت علی کرم الله وجهه بلخیان بهار را میزبانی کردند و در ها را به روی زمستان بستند.

نوروز جشن عنعنوی آریایان است که جنبه جهانی دارد، اما بلخ زادگاه آن تلقی میشود و همه ساله نوروز با حضور ده ها هزار مهمان از داخل و خارج افغانستان در مزار شریف تجلیل میشود.

امسال نیز هزاران تن از افغان ها از سر تا سر کشور برای تجلیل از نوروز به مزارشریف آمده اند و در مراسم بزرگداشت از نخستین روز بهار و نوروز داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت و حدت ملی نیز به آمد و آرزوی سال امن و پر سعادت برای افغان ها نمود.

آقای عبدالله گفت که در طی سال گذشته افغانستان شاهد حوادث نا گوار امنیتی بود، اما در سال جدید خورشیدی نیروهای امنیتی افغان اماده دفع هر نوع عمل تروریستی بوده و برای مخالفین اجازه فعالیت مخربانه را نخواهد داد.

رئیس اجرائیه حکومت تاکید ورزید که هر زمانی هر گروه از مخالفین مسلح دولت علیه حکومت سر بالا کند از سوی نیروهای امنیتی افغان به موقع سرکوب خواهند شد.

آقای عبدالله داعش را خطر ناگوار برای افغانستان تلقی نموده و خواهان مبارزه مشترک مردم و دولت علیه این گروه تروریستی گردید.

عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ نیز از نخستین کسانی بود که برای مراسم تجلیل از نوروز در بلخ صحبت کرد و سال جدید را پر از چالش های امنیتی برای کشور عنوان نمود، اما تاکید ورزید که مخالفین توانایی مقابله با نیروهای امنیتی افغان را ندارد.

آقای نور گفت که بلخ در سال گذشته شاهد فعالیت و پیشرفت های قابله ملاحظه بوده و بیشترین دست آورد های بلخ در بخش های انکشافی و فرهنگی بوده است.

آقای نور از آمادگی های لازم برای تامین امنیت بلخ و شمال اطمینان داده و به از بین بردن نا امنی های با هماهنگی مشترک نیروهای امنیتی افغان تاکید ورزید.

آقای نور حین سخنرانی به مراسم تجلیل از نوروز بلخ را مرکز و بستر خوبی اقتصادی تلقی نموده و خواهان سرمایه گذاری های بیشتر در عرصه های متفاوت در این ولایت شد.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG