لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۱۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۹

استعفای نورستانی در نتیجه فشار ها از سوی ریاست اجرائیه صورت گرفته است


بیشتر مطالب و تبصره های روزنامه های چاپ امروز کابل به مسایل انتخاباتی و موفقیت تاریخی دیروز تیم ملی کرکت افغانستان اختصاص یافته اند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در یک مطلب تحلیلی نوشته که استعفای رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در نتیجه فشار ها از سوی ریاست اجرائیه صورت گرفته است.

در مطلب آمده که چنین دست درازی ها در امور کمیسیون انتخابات می تواند انتخابات آینده را به تقلب، قوم گرایی، چالش ها و بی باوری ها سوق دهد.

روزنامه به نقل از برخی منابع که از آنان نام نگرفته نوشته که به جز عبدالرحمان هوتکی و سریر احمد برمک تمامی کمیشنران تحت فشار قرار دارند تا استعفا بدهند.

نویسنده مطلب نوشته، اگر روند استعفای کمیشنران ادامه یابد به این معنی خواهد بود که تقلب در انتخابات گذشته از سوی آنان انجام شده است.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله اش نوشته که پس از احمد یوسف نورستانی باید سایر کمیشنران نیز استعفا بدهند تا راه برای تشکیل کمیسیون جدید باز شود.

در سرمقاله آمده که اگر کمیسیون مستقل انتخابات دست به تقلب زده باشد، باید محکمه شود.

سرمقاله نویس نوشته باید تلاش شود تا در چنین پُست های مهم افراد خائن تعیین نشوند و اگر چنین شود عواقب آن خوب نخواهد بود.

سرخط

روزنامه سرخط در باره موفقیت اخیر تیم ملی کرکت افغانستان در یک مطلب تحلیلی نوشته که کار بالاتر از توقع.

در مطلب آمده که دیروز یک بار دیگر نام افغانستان در جهان بلند شد و توقع نمی رفت تا کشور جنگ زده مثل افغانستان بتواند تیم ملی کرکت ویست اندیز را شکست بدهد.

نویسنده نوشته که ویست اندیز تیم است که دو بار در مسابقات پنجاه آوره کرکت و یکبار در بیست آوره قهرمان شده اما دیروز از سوی افغانستان شکست را پذیرفت.

کابل پُست

روزنامه کابل پُست هم در رابطه به این موضوع مطلبی را به نشر رسانیده و نوشته که افغانستان یکبار دیگر توانست در بخش ورزش کرکت نام اش را در تاریخ ثبت کند.

به باور روزنامه، اولین بار است که یک کشور درجه دوم ویست اندیز را شکست می دهد در حالی که بازیکنان ویست اندیز سه رقیب قوی شان را شکست داده اند.

سحر لیوال

XS
SM
MD
LG