لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۳

روزنامه های کابل در مورد وضعیت امنیتی تبصره کرده اند


روزنامه های چاپ امروز کابل در مطالب و تبصرهای خود بیشتر به توانایی های نیروهای امنیتی افغان و وضعیت امنیتی افغانستان پرداخته اند.

انیس

روزنامه دولتی انیس در مطلبی نوشته است که سال روان نیز از سوی برخی حلقات مانند سال گذشته پُر چالش خوانده شده است.

نویسنده مطلب گفته است که مقامات افغان سال گذشته را با تمام مشکلات سال نجات و پیروزی افغانستان دانسته اند.

نویسنده مطلب نوشته است که افغان ها در هر حال در کنار نیروهای امنیتی شان خواهند ایستاد و حلقات تبلیغ کننده نیز بجای پیشبینی‌های نادرست شان باید راه حل برای مشکلات در این کشور دریافت کنند.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در مورد وضعیت امنیتی ولایت ارزگان مطلبی نوشته و به نقل از نماینده‌های این ولایت در شورای ملی گفته که از چند روز بدینسو در ولسوالی چارچینو این ولایت درگیری شدید ادامه دارد.

در مطلب آمده است که نیروهای امنیتی افغان در چارچینو به کمک های عاجل نیاز دارند اما از سوی حکومت مرکزی تا حالا در این مورد اقدامی صورت نگرفته و دوازده پوسته امنیتی از سوی طالبان مسلح تصرف شده است.

نویسنده مطلب این نگرانی نماینده‌های ولایت ارزگان در شورای ملی را نیز به نشر رسانده که گفته اند اگر بزودی به نیروهای امنیتی افغان در ارزگان کمک نرسد ولسوالی چارچینو سقوط خواهد کرد.

کابل پُست

روزنامه غیر دولتی کابل پُست در سرمقاله اش به وضعیت دشوار نیروهای سرحدی پرداخته است.

سرمقاله نویس گفته است که نیروهای سرحدی در ولایات نورستان، کنر و ننگرهار با مشکل لوژستیکی، اکمالاتی، مواد خوراکی و تداوی زخمیان شان روبرو هستند.

نویسنده به نقل از نیروهای سرحدی مستقر در امتداد خط دیورند نوشته است که در برخی موارد آنان، نان باسی چند روزه را با آب می‌خورند.

در سرمقاله آمده است که نیروهای سرحدی در برخی حالات حتی زخمیان شان را به آنسوی خط دیورند برای مداوا می‌فرستند.

کابل پُست نوشته است که این وضعیت نشان دهنده عدم توجه مسئولان امنیتی به این نیروها بوده و اگر همچنان ادامه یابد ممکن نیروهای سرحدی با چالش بیشتر مواجه شده و وضعیت در سرحدات جدی تر گردد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG