لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۴

سفارش‌ها در مورد حضور قوای امریکا در افغانستان


لوی درستیز نیروهای مسلح امریکا پیشنهاد های خود را در ارتباط به حضور نیروهای نظامی امریکا بعد از سال 2016 میلادی در افغانستان به وزارت دفاع این کشور سپرده است.

جنرال جوزیف دانفورد که در مرکز مطالعات ستراتیژیک امریکا در واشنگتن صحبت می کرد گفت، او و اشتون کارتر وزیر دفاع پیشنهاد و سفارش های خود را به رئیس جمهور بارک اوباما ارایه خواهند کرد.

لوی درستیز نیروهای مسلح امریکا گفت، مهم این است که واشنگتن و ناتو هرچه زودتر فیصله کنند که چه تعداد عساکر شان در سال 2017 میلادی در افغانستان باقی خواهند ماند.

هرچند، جنرال جان نیکولسن قوماندان عمومی نیروهای مسلح امریکا و ناتو در افغانستان گفته است که در چند روز آینده با درنظرداشت وضعیت امنیتی این کشور در مورد باقی ماندن تعدادی عساکر امریکایی پیشنهادی را ارایه خواهد کرد، اما لوی درستیز نیروهای مسلح امریکا می گوید، آنها بیش از این انتظار کشیده نمی توانند.

این مقام ارشد قوای مسلح امریکا می گوید، ناتو باید فیصله کند که بعد از ماه جنوری سال 2017 میلادی چه تعداد نیروهای اش را در افغانستان نگهمیدارد.

بر اساس پلان کنونی ایالات متحدهء امریکا، شماری عساکر امریکایی در افغانستان در سال 2017 میلادی از 9800 به 5500 عسکر کاهش خواهد آمد.

با وجود اینکه، ماموریت محاربوی نیروهای امریکا از ماه دسمبر سال 2014 میلادی به این سو در افغانستان، پایان یافته، اما واشنگتن و متحدین آن هنوز هم در افغانستان حدود 13 هزار عسکر دارند.

این نیروها بیشتر مصروف ماموریت آموزشی و مشورتی به نیرو های امنیتی افغان می باشند.

گزارش: مقیم نایب

XS
SM
MD
LG