لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۲

شیندند: 70 درصد مناطق تحت کنترول طالبان تصفیه شده است


در عملیات نیروهای مشترک امنیتی افغانستان در ولسوالی شیندند هرات تلفات سنگین به مخالفان مسلح دولت وارد شده است.

محمد آصف رحیمی والی هرات میگوید، نیروهای امنیتی در یک عملیات ویژه هفتاد درصد از مناطق تحت کنترول طالبان را تصرف کرده اند.

باختم جنگ طالبان علیه یگدیگر در ولسوالی شیندند نیروهای امنیتی افغان وارد اقدام شدند تا افراد وابسته به گروه طالبان را از این ولسوالی خارج سازند.

برید جنرال راز محمد اوریاخیل رئیس ارکان قول اردوی دوصد و هفت ظفر و قوماندان عملیات جنگی در شیندند میگوید در عملیات نیروهای امنیتی افغان بیش از صد تن از مخالفان مسلح دولت کشته و نزدیک به صد تن دیگرشان زخمی شده اند.

آقای اوریا خیل گفت در میان کشته شده گان این رویداد شماری از قوماندانان سرشناس طالبان و اتباع خارجی نیز شامل می باشند.

آقای ارویاخیل گفت، نیروهای امنیتی بیست و دو عراده موتر مختلف النوع و سی و یک عراده موتر سایکل همراه با مقدار سلاح و مهمات نیروهای مخالف دولت را تخریب و 58 حلقه ماین شان را کشف و منفجر ساختند.

آقای اوریا خیل گفت این پیشرفت ها در جریان سه هفته اخیر در ولسوالی شیندند انجام یافته است.

محمد آصف رحیمی والی هرات در سفری که به ولسوالی شیندند داشت از ساحاتی دیدن کرد که در جریان عملیات های اخیر نیروهای امنیتی از کنترول طالبان خارج شده است.

آقای رحیمی میگوید پلان دارند تا مرحله دوم عملیات جنگی به هدف پاکسازی مناطق دیگر این ولسوالی از وجود طالبان را آغاز کنند.

با وجودیکه نیروهای امنیتی افغان از پس گیری شماری از قریه جات ولسوالی شیندند از کنترول طالبان سخن میزنند اما کارشناسان در غرب افغانستان نگران اند در صورتیکه حکومت افغانستان تدبیر خاص را در این ولسوالی روی دست نگیرد بیم آن وجود دارد که این مناطق دوباره به تصرف طالبان درآید.

اما محمد آصف رحیمی تاکید میکنند که تلاش میکنند تا نیروهای امنیتی بیشتری را بخاطر حفظ این مناطق در شیندند مستقر سازند.

ساحات که از حالا گفته میشود از کنترول طالبان پاکسازی شده است سالهاست که طالبان در آنجا حاکمیت داشته اند.

اما زد و خوردهای مسلحانه میان افراد وابسته به ملا محمد رسول و ملا اختر منصور در مناطق مختلف ولسوالی شیندند به ویژه منطقه نا آرام زیرکوه انجام یافت، زمینه را برای عملیات نیروهای مشترک امنیتی افغان علیه طالبان هموار ساخت اما اینکه این وضعیت تا چی زمانی دوام خواهد کرد گذشت زمان به آن پاسخ خواهد داد.

گزارش: شاه پور صابر-هرات

XS
SM
MD
LG