لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۱

سرنوشت: گرگان در چهره گوسفندان


فساد در شورای عالی صلح افغانستان و دست داشتن پاکستان در جنگ جاری این کشور از مهمترین مطالب روزنامه های چاپ امروز کابل است.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت در سرمقاله اش به موضوع فساد اداری در شورای عالی صلح اشاره کرده و گفته است که گرگان در چهره گوسفندان.

در سرمقاله به نقل از شهزاده شاهد یک عضو شورای عالی صلح آمده است که برخی از اعضای فعلی و پیشین این شورا در فساد اداری و استخباراتی دست دارند.

سرمقاله نویس میگوید که ادعا های آقای شاهد نباید دست کم گرفته شود و عاملین فساد در شورای صلح باید به نهاد های عدلی و قضایی معرفی شوند.

سرمقاله نویس نوشته است که پس از تثبیت جرم این افراد باید افشا شده و مطابق قانون با آنان برخورد صورت گیرد.

کابل پُست

روزنامه کابل پُست در مطلبی در باره صلح گفته است که یکجا شدن گروه های طالبان، به پروسه صلح مفید واقع میشود.

در بخشی از مطلب به گفته های ملا عبدالقیوم ذاکر اشاره شده و آمده است که وی با افرادش با ملا اختر محمد منصور بیعت میکند.

در مطلب به نقل از تحلیلگران گفته شده که چند دسته بودن طالبان در برابر تلاش های صلح مانع جدی پنداشته میشود و اگر آنان از اختلافات درونی شان دست بکشند حاضر ساختن شان به میز مذاکره نیز کار آسان خواهد بود.

سرخط

روزنامه غیر دولتی سرخط در مطلبی به مداخلات پاکستان در افغانستان اشاره کرده و گفته است که این کشور در ولایت زابل مواد انفجاری و موتر سایکل به دسترس طالبان مسلح قرار می دهد.

در مطلب به نقل از حمید الله توخی یک عضو ولسی جرگه گفته شده است، موترهای باربری که میان زابل و پاکستان رفت و آمد می کنند، مواد انفجاری و موتر سایکل برای طالبان انتقال می دهند.

حاجی محمد هاشم یک عضو شورای ولایتی زابل نیز این مطلب را تایید کرده اما گل اسلام سیال سخنگوی والی زابل گفته است که در مناطق سرحدی تدابیر شدید شده و بر رفت و آمد موترهای باربری نیز قیودات وضع گردیده است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش گفته است که خارجی ها به تحریک دشمنان تاریخی افغانستان به مداخلات شان دراین کشور ادامه می دهند.

سرمقاله نویس به این اظهارات مسعود اندرابی سرپرست ریاست امنیت ملی اشاره کرده که گفته است، استخبارات پاکستان پروسه آموزش مخالفان مسلح را تسریع کرده و در سال جاری نیز به حمایت اش از مخالفان در این کشور ادامه میدهد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG