لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۵

دانش: در سال جاری برای اصلاحات تدابیر لازم اتخاذ شده است


سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان

در حالی که هنوزهم انتقادها از موجودیت فساد در ادارات حکومتی وجود دارد مقامات حکومت وحدت ملی می‌گویند برای آوردن اصلاحات در ادارات حکومتی تدابیر لازم اتخاذ شده‌است.

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که حکومت وحدت ملی در حال تکمیل نمودن ساختارهای اداری بوده و تلاش دارد تا اصلاحات گسترده در ادارات بوجود آید.

نامزدان وزارت داخله، لوی سارنوالی و یک عضو شورای عالی ستره محکمه
نامزدان وزارت داخله، لوی سارنوالی و یک عضو شورای عالی ستره محکمه

آقای دانش به روز دوشنبه حین معرفی نامزدان وزارت داخله، لوی سارنوالی و یک عضو شورای عالی ستره محکمه به ولسی جرگه گفت که با گرفتن رای اعتماد این افراد تشکیلات اداری حکومت تا حدی زیاد تکمیل شده و روند اصلاحات نیز شدت می یابد.

وی گفت:

"برای تحقق اصلاحات رهبری حکومت وحدت ملی در سال پیشرو آمادگی ها و تدابیر را اتخاذ کرده است، در یک و نیم سال گذشته نزدیک به یکصد سند تقنینی در عرصه‌های مختلف از طرف وزارت عدلیه و کمیته قوانین کابینه افغانستان طی مراحل شده که اکثر آنها جهت تصویب به شورای ملی فرستاده شده‌است."

آقای دانش فرمان رئیس جمهور افغانستان در خصوص معرفی تاج محمد جاهد نامزد وزارت داخله، فرید حمیدی نامزد کرسی لوی سارنوالی و محمد زمان سنگری نامزد برای عضویت شورای عالی ستره محکمه را به اعضای ولسی جرگه به خوانش گرفت.

آقای دانش از اعضای ولسی جرگه خواست تا با توجه به حالات موجود برای این نامزدان رای اعتماد بدهند.

ریاست جمهوری افغانستان حدود یک و نیم ماه قبل تاج محمد جاهد را به حیث نامزد وزارت داخله و فرید حمیدی را به حیث لوی سارنوال افغانستان پیشنهاد نمود.

پیش از این نورالحق علومی وزیر پیشین داخله بخاطر موجودیت برخی مداخلات در این وزارت از سمت اش استعفا داد اما کرسی لوی سارنوالی از دیر زمانی به این سو توسط سرپرست اداره می‌گردد.

در این حال ولسی جرگه از حکومت می‌خواهد تا در مورد سرپرستان باقی مانده در کرسی های حکومتی به زودی تصمیم گرفته و به ادامۀ سرپرستی‌ها در ادارات حکومتی خاتمه بدهد.

ناهید فرید یکی از اعضای این جرگه در اجلاس عمومی روز دوشنبه گفت:

"چرا سرپرستی را ادامه بدهیم و اجازه بدهیم که همین چرخه ادامه پیدا بکند و مردم ما آنچه که حق را از ناحق بشاسند، که حق امنیت است بخصوص در سکتور امنیت دست پیدا نکند، من از شما هیئت اداری محترم خواهش می‌کنم که این قضیه را جدی بگیرید و برای همه کسانیکه سرپرست هستند روز شنبه صندوق بگذارید."

این در حالیست که در حال حاضر بر علاوه وزارت‌های داخله، دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی برخی ادارات در ولایات به شمول مقام ولایت بلخ و برخی شاروالی‌ها نیز از سوی سرپرستان اداره می‌گردد.

اما مقامات حکومت افغانستان می‌گویند که در مورد سرپرستان موجود در ادارات حکومتی نیز در آینده نزدیک تصمیم گرفته شده و ساختار تشکیلاتی حکومت وحدت ملی به سطح مرکز، ولایات و ولسوالی‌ها تکمیل می‌گردد.

گزارش: جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG