لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۹

ذکی: شورای مبارزه با فساد اداری باید عملکرد جدی داشته باشد


احمد ذکی رئیس جنبش مدنی عدالت اجتماعی افغانستان
احمد ذکی رئیس جنبش مدنی عدالت اجتماعی افغانستان

مسئولین جنبش مدنی عدالت اجتماعی افغانستان می‌گویند، در صورتیکه شورای عالی مبارزه با فساد اداری در کار خود جدی عمل کند از آن حمایت خواهد کرد.

این جنبش دست آوردهای چندین ساله حکومت را قابل توجه خوانده اما فساد اداری و ناامنی را مشکلات عمده فرا راه افغان‌ها عنوان می‌کند.

احمد ذکی رئیس این جنبش روز جمعه در نشستی خبری در کابل گفت که آنان حمایت شان را از شورای جدید مبارزه با فساد اداری به رهبری محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان اعلام کرده و بر عمکرد جدی در این راستا تاکید می‌کنند.

وی گفت:

"این اراده نزد ما قابل قدر است و ما این اقدام را به فال نیک می‌گیریم که مثل وعده‌های گذشته خام نماند، و در صورتیکه آغاز شده و پیش برد ما منحیث نهادها و فعالان مدنی در کنار این حرکت می ایستیم و از این جداً حمایت می‌کنیم."

آقای ذکی می‌گوید که مردم نیز باید در امر مبارزه با فساد اداری با حکومت همکاری کند، چون به گفته آنان حکومت به تنهایی نمی‌تواند در برابر این پدیده مبارزه کند.

ذکی: مردم نیز باید در امر مبارزه با فساد اداری با حکومت همکاری کنند
ذکی: مردم نیز باید در امر مبارزه با فساد اداری با حکومت همکاری کنند

شورای عالی مبارزه با فساد اداری که تازه به رهبری محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ایجاد گردیده است، ادارات را که در برابر فساد اداری مبارزه می‌کنند حمایت و رهنمایی کرده، و از پلان و ستراتیژی طرح و تطبیق آن نظارت می‌کند.

در این حال سید حسین فخری رئیس اداره مبارزه با فساد اداری و عضو این شورا می‌گوید که با آغاز کار شواری عالی مبارزه با فساد اداری حمایت از مفسدین و مداخله در امور مبارزه با فساد اداری کاهش خواهد یافت.

وی گفت:

"طرفداری ها، حمایت از مفسدین را به حداقل شاید برساند چون در رأس آن رئیس جمهور، معاونین وی، داکتر صاحب عبدالله عبدالله، لوی سارنوال، رئیس ستره محکمه، وزیر عدلیه و برخی نهادهای مستقل دیگر دخیل در قضایا هستند، به نظر من با ایجاد این شورا دخالت در مسئله مبارزه با فساد اداری یا دوسیه های مهم به حداقل می‌رسد."

فخری: با آغاز کار شواری عالی مبارزه با فساد اداری حمایت از مفسدین کاهش خواهد یافت.
فخری: با آغاز کار شواری عالی مبارزه با فساد اداری حمایت از مفسدین کاهش خواهد یافت.

رهبران حکومت وحدت ملی در اولین روزهای کاری شان به مبارزه جدی در برابر فساد اداری تعهد سپرده بودند که بازگشایی دوسیه کابل بانک آغاز آن بود.

اما شماری از مردم، فعالان مدنی و کارشناسان به این باور اند که در برابر این پدیده طوریکه لازم بود مبارزه جدی صورت نگرفته است.

آنان از حکومت و شورای جدید به رهبری رئیس جمهور غنی می‌خواهند تا در برابر فساد اداری گام‌های برجسته و عملی برداشته و لکه بدنامی یعنی بودن سومین کشور فاسد در جهان را از دامن افغانستان پاک سازد.

گزارش: تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG