لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۸

شماری از فعالان مدنی حمایت شانرا از نیروهای افغان اعلام کردند


فرخنده زهرا نادری عضو پیشین ولسی جرگه و یکی از فعالان مدنی
فرخنده زهرا نادری عضو پیشین ولسی جرگه و یکی از فعالان مدنی

ده‌ها تن از فعالان مدنی با راه اندازی کمپاینی در شهر کابل در کنار اعلام حمایت از نیروهای امنیتی از آنان خواستند تا مسئولیت‌های شانرا به شکل بهتری آن انجام دهند.

این فعالان شعار "شهروند و پولیس مکمل یک دیگر اند" را روی پیراهن ها، کاغذها و جنتری ها نوشته و آنرا جهت آگاهی دهی برای نیروهای امنیتی و مردم توزیع کردند.

فرخنده زهرا نادری عضو پیشین ولسی جرگه و یکی از فعالان مدنی که این کمپاین را رهبری می‌کرد به خبرنگاران گفت که هر شهروند مسئولیت دارد تا در راستای تأمین امنیت افغانستان تلاش کند.

وی گفت:

"اگر در مراحل مختلف که یک برنامه شکل می‌گیرد هماهنگی قوی میان شهروند و پولیس وجود داشته باشد یک مجرم این جرأت را پیدا کرده نمی‌تواند که با برنامه قوی آمده اضطراب ایجاد کرده و ناامنی را در افغانستان ایجاد کند."

خانم نادری می‌گوید که مردم باید بسیج شده و فرهنگ یکدیگر شناسی را در بین خود رایج سازند تا بتوانند در تأمین امنیت کشور سهیم شوند.

این نخستین بار نیست که همچو کمپاینی برای افزایش همکاری میان مردم و نیروهای امنیتی افغان در شهر کابل راه اندازی می‌شود بلکه پیش از این نیز کمپاینی‌های مشابه از سوی نهادهای مختلف و وزارت امور داخله راه اندازی شده‌است.

باشندگان شهر کابل از این کمپاین استقبال کرده بر ادامه همکاری‌های شان با نیروهای امنیتی افغان تأکید می‌کنند.

عبدالرحمن و شاه ولی دو تن از باشنده‌های شهر کابل در مورد گفتند:

"این کمپاین برای حمایت کردن از پولیس، امنیت ملی و اردوی ملی است تا بتوانیم در داخل کشور مصون زندگی کنیم."

"ما می‌خواهیم با پولیس و حکومت همکاری کنیم، اگر افراد مشکوک را ببینیم که به کشور ما ضرر برساند باید که با پولیس همکاری کنیم."

در عین حال فرخنده زهرا نادری از مردم خواست تا از مطرح کردن موضوعات ضد منافع ملی و ناامید ساختن جوانان نسبت به وضعیت کنونی جلوگیری کرده و برای یک آینده بهتر تلاش کنند.

در این حال باشندگان شهر کابل می‌گویند که اگر همه دست به دست هم داده و برای آوردن ثبات در کشور تلاش کنند، زمینه برای فعالیت‌های تخریبی تنگ ترخواهد شد.

عزت الله بری یکتن از کارشناسان امنیتی افغان از حکومت می‌خواهد تا با راه اندازی برنامه‌های آگاهی عامه و ارائه خدمات بهتر، فاصله میان مردم و حکومت را از بین ببرد.

گزارش: تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG