لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۱

قهرمان: مدیریت ضعیف مانع بزرگ سد راه تامین امنیت در هلمند است


عبدالجبار قهرمان
عبدالجبار قهرمان

عبدالجبار قهرمان می‌گوید مدیریت ضعیف مانع بزرگی را سد راه تامین امنیت در هلمند و در سراسر افغانستان ایجاد کرده است.

آقای قهرمان که اخیراً به حیث مسئول ارشد تامین امنیت در هلمند از سوی رئیس جمهور غنی گماشته شده‌است به رادیو آزادی گفت، حکومت از جوانب مختلف سیاسی تشکیل یافته است که هر کدام می‌خواهد افراد وابسته به خود را در پُست‌های مهم بگمارد.

وی گفت:

"ما در بخش‌های مختلف ضعف مدیریت داریم. این ضعف در مدیریت به این سبب است که در تمام افغانستان نظام مختلط بوده و از افراد مختلف متشکل است. مردم با ذهنیت‌های مختلف در این نظام گردهم آمده‌اند. شاید از سوی مرکز یعنی تغییرات و تعیینات و دلچسپی‌های از سوی سیاستمداران و حلقات مختلف هم موجود باشد."

قهرمان: مدیریت ضعیف مانع بزرگی را سد راه تامین امنیت در هلمند و در سراسر افغانستان ایجاد کرده است
قهرمان: مدیریت ضعیف مانع بزرگی را سد راه تامین امنیت در هلمند و در سراسر افغانستان ایجاد کرده است

آقای قهرمان مداخلات کشورهای خارجی را عامل عمدۀ ناامنی‌های هلمند و بی‌ثباتی‌های افغانستان در کل دانسته می‌گوید، در گذشته با حضور قوای خارجی در افغانستان به مشکل مدیریت توجه زیاد صورت نمی‌گرفت ولی به گفته وی با کاهش شمار نیروهای خارجی، به مشکلات افزوده شده‌است.

ولی با وجود آنهم آقای قهرمان تاکید می‌کند که نیروهای افغان بدون همکاری قوای بین‌المللی می‌توانند امنیت هلمند را تامین کنند.

وی افزود:
"جامعه جهانی مسئولیت اش را در مقابل ملت افغانستان ادا کرده‌است. در حالات دشوار که نیاز باشد ممکن از دوستان بین‌المللی کمک خواسته شود ولی نیاز است که اردوی ما مستقیماً و به شکل مستقل مسئولیت‌ها را به دوش گیرد که این مسئولیت‌ها تا حدی زیاد هم به قوای افغان منتقل شده‎اند. نیروها ما باید خود این بار بردارند."

نیروهای افغان در ولایت هلمند
نیروهای افغان در ولایت هلمند

جبار قهرمان می‌گوید، حالات امنیتی در هلمند در حال حاضر خوب است زیرا قوای افغان با سلاح مختلف تجهیز شده است.

قهرمان در صحبت با رادیو آزادی همچنان گفت، در حال حاضر تلاش‌ها برای مصالحه با مخالفین مسلح و تقویت قوای افغان جریان دارد.

XS
SM
MD
LG