لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۳

کار لاینِ دوم سرک کابل - جلال آباد با پیشرفت خوب جریان دارد


مقام‌های وزارت فواید عامه افغانستان می‌گویند که کار پروژه دومین لاین سرک بین کابل - جلال آباد طبق برنامه به پیش می‌رود.

مهدی روحانی، سخنگوی این وزارت روز سه شنبه به رادیو آزادی گفت که از جمع ۵۰ کیلومتر سرک که شامل بخش نخست قرار داد میشود، حدود ۷۰ درصد کار آن تکمیل شده است.

وی گفت:

"سرک بین کابل و جلال آباد که طول‌اش حدود صد کیلومتر است و فعلاً هم در سی کیلومتر از طرف جلال آباد کار روی این سرک جریان دارد در گذشته مشکلات‌ که داشته اند ما توانسته ایم که حل کنیم و اکنون پیشرفت کاری خوب در ساحه موجود است تقریبا می توانیم بگویم که در حدود ۷۰ درصد کار پروژه ما پیش رفته است."

آقای روحانی افزود که در گذشته مسایل چون ناامنی مشکلات تخنیکی و عدم همکاری مردم محل از روند کار پروژه دومین لاین سرک بین کابل و جلال آباد از عوامل عمده سر راه این پروژه بود که در حال حاضر برطرف شده است.

کار سرک لاین دوم کابل جلال آباد به کمک بانک توسعه یی آسیایی به هزینه ۱۱۰ میلیون دالر امریکایی در اپریل سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز شد.

به اساس معلومات وزارت فواید عامه، قرار است بخش اعظم کار ساخت این ۱۰۰ کیلومتر سرک تا اپریل سال ۲۰۱۷ میلادی تکمیل شود.

دفتر مطبوعاتی ولایت ننگرهار روز دوشنبه به قول از پاسوال فضل احمد شیرزاد قوماندان امنیه این ولایت گفته است به زودی به هدف تامین امنیت کار احداث دومین لاین شاهراه کابل - جلال آباد، فرمان استخدام صدها نیرو امنیتی را به دست خواهند آورد.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به رادیو آزادی گفت که در زمینه تامین امنیت و سرعت بخشیدن کار دومین لاین سرک بین کابل و جلال آباد از بزرگان قوم و عالمان دین در محل نیزخواهان همکاری شده اند.

وی افزود:

"گاه گاهی در ساحات مربوط به خوگیانی مشکلات امنیتی ایجاد می شود که در نتیجه کار‌های پروژه به تاخیر مواجه می شود و ما نمیخواهیم که کار‌ها به تاخیر افتد به همین هدف در کنار خواستار موظف شدن نیروهای امنیتی بیشتر،با بزرگان قوم و عالمان دین هم صحبت کرده ایم تا در احداث این سرک به قدر ممکن همکاری کنند و کار به زودی تکمیل شود."

اما عبدالناصر کاموال عضو شورای ولایتی ننگرهار در صحبت با رادیو آزادی گفت که با درنظر داشت کندی کار در احداث سرک کابل - جلال آباد، امکان ندارد که کار آن تا زمان معیین تکمیل شود.

آقای کاموال گفت که آنان چندی پیش از رئیس جمهور خواستند که باید به این پروژه توجه لازم صورت گیرید.

این در حالیست که به اساس گزارش ها، کار پروژه دومین لاین سرک بین کابل - جلال آباد چندی قبل به دلیل حملات مسلحانه طالبان و مدیریت نا سالم، متوقف شده بود که بعداً کار آن دوباره آغاز شد.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG