لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۰۹

خانواده های بیجا شده از آقچه چشم براه کمک اند


اعضای شورای ولایتی جوزجان میگویند تعدادی از خانواده های که از اثر درگیری های شدید بین نیرو های امنیتی و مخالفین مسلح دولت خانه های شان را ترک می کنند حتی توان پرداخت کرایه موتر را ندارند تا اولاد های شان را به جای امن برسانند.

از چهار روز به اینسو درگیری های شدید در ولسوالی آقچه ولایت جوزجان جریان دارد.
اعضای شورای ولایتی جوزجان با ابراز نگرانی می گویند که در اثر درگیری های شدید چهار روزه که هنوز هم ادامه دارد بیشتر از یک هزار خانواده شهر آقچه را ترک کرده و به شهر های دیگر بیجا شده اند.

انفجار در ولسوالی آقچه
انفجار در ولسوالی آقچه

حلیمه صدف عضو شورای ولایتی جوزجان صبح امروز به رادیو آزادی گفت، تعدادی از خانواده های که خانه های شان را ترک می کنند حتی پرداخت کرایه موتر را ندارند.
وی گفت:
"مردم آقچه شب گذشته تا صبح خواب نکرده اند و بسیار پریشان هستند اگر دولت به این وضعیت آقچه توجه نکند مردم ملکی از این هم بدتر روز را سپری خواهند کرد."

به گفته این عضو شورای ولایتی جوزجان هم اکنون دروازه های مکاتب و دکاکین در این ولسوالی به کلی مسدود بوده و مردم آقچه در حالت بدی قرار دارند.

در همین حال باتور یخشی ولسوال آقچه با تائید این نگرانی اعضای شورای ولایتی جوزجان می گوید اگر دولت بخاطر تقویه نیروهای امنیتی تلاش جدی نکند این ولسوالی به زودی سقوط خواهدکرد.

ولسوال آقچه در مورد نگرانی اعضای شورای ولایتی جوزجان به ارتباط مشکلات
اقتصادی خانواده های بیجا شده گفت:
"درست است خانواده ها مشکلات اقتصادی دارند و ما هم مصروف رهبری جنگ هستیم. باز هم کوشش می کنیم از طریق سره میاشت و موسسات کمک رسان برای شان چاره سازی نماییم."

حلیمه صدف عضو شورای ولایتی جوزجان از وضعیت ولسوالی های قوش تپه و فیض
آباد نیز خبر می دهد که به گفته وی شب گذشته در ولسوالی قوش تپه جوزجان
چندین پوسته امنیتی نیروهای دولتی بدست مخالفین مسلح دولت سقوط نموده
است.

وی می گوید:
"همانطوریکه پیشتر هم گفتم در ولسوالی قوش تپه بعضی ولسوالی ها سقوط کرده و جنگ افزایش پیدا کرده و همین لحظه در مرکز قوش تپه جنگ جریان دارد."

اما در مورد سقوط پوسته های امنیتی در ولسوالی قوش تپه مقامات امنیتی و یا
مخالفین مسلح دولت تا هنوز ابراز نظر نکرده اند.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG