لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۲

نگرانی شورای ولایتی سرپل در مورد ناامنی‌ها در این ولایت


ولایت سرپل هم در این روز ها مانند دیگر ولایات ناامن شمال کشور شاهد نا امنی ها بوده است. شماری از نمایندگان مردم این ولایت در شورای ولایتی با ابراز نگرانی می‌گویند که جنگ و درگیری در اکثر مناطق منجمله قفلاطون و مرزا اولنگ ولسوالی صیاد همچنان ادامه داشته و مخالفین راه های مواصلاتی این قریه ها را مسدود کرده‌اند.

محمد علی یک عضو شورای ولایتی سرپل گفت، اگر دولت بخاطر تقویه نیروهای امنیتی کاری انجام ندهد سرپل بدست مخالفین سقوط خواهد کرد.

وی افزود:
"دو روز است که در اکثر مناطق ولایت سرپل جنگ ادامه داشته و مردم را نگران ساخته است. اگر به این وضعیت از طرف دولت رسیدگی نشود وضع از این هم بدتر خواهد شد."

اما مقامات محلی ولایت سرپل از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از مخالفین مسلح دولت در عملیات روز گذشته خبر می‌دهند.

عبدالقیوم باقی زوی قوماندان امنیه سرپل گفت، در این عملیات قریه جات قفلاطون و میرزا اولنگ ولسوالی صیاد از وجود مخالفین مسلح دولت پاکسازی شده است.

باقی زوی افزود:
"طالبان به ادامۀ حملات شان که از سه روز در این ولایت آغاز شده باز شب گذشته بالای نیروهای امنیتی ما در قرای قفلاطون، القانی قشلاق و آقسوی غربی ولسوالی صیاد و قریجات تبر و تغای خواجه ولسوالی سانچارک حملات تهاجمی نمودند که خوشبختانه نیروهای امنیتی و خیزیش‌های مردمی ما جواب دندان شکن دادند و از دشمن ۸ نفرش کشته شده و ۱۳ نفر دیگر شان زخمی شده اند."

اما مخالفین مسلح دولت با نشر خبرنامۀ ادعا دارند که راه مرزا اولنگ را به تصرف دارند و به نیروهای دولتی ضربه وارد کرده و تلفات نیروهای شان را رد می‌کنند.

با این حال محمد ظاهر وحدت والی سرپل که خود رهبری عملیات را به عهده دارد گفت که مسیر راه میرزا اولنگ و قریه قفلاطون از وجود مخالفین مسلح پاکسازی شده است.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG