لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۱

راشد: حملات طالبان عقب زده شده و تلفات سنگین را متحمل شده اند


مقامات قول اردوی ۲۰۹ شاهین می گویند که با آغاز عملیات عمری طالبان از چهار روز به اینسو فعالیت تخریبی و حملات تروریستی مخالفین مسلح دولت در زون شمال و شمال شرق کشور شدت یافته است.

جنرال رجب علی راشد معاون قول اردوی ۲۰۹ شاهین می گویند که نسبت به هر زمانی دیگر نا امنی‌ها در زون شمال کشور رو به افزایش بوده و فعالیت مخالفین مسلح دولت در قالب عملیات عمری در زون شمال شرق در ولایات کندز و بغلان شدت یافته است.

معاون قول اردوی ۲۰۹ شاهین می گوید که در ساحاتی که طالبان در حال گسترش قوت خود هستند و دست به فعالیت تروریستی می زنند، فعالیت آنها توسط نیروهای امنیتی به عقب زده می شود و تا به اکنون نیز به آنان تلفات سنگین وارد شده است.

جنرال راشد گفت:

"عملیات طالب‌ها تحت نام عملیات عمری از چند روز به اینسو آغاز شده است، آنان به حملات خود شدت بخشیده اند و نقاط کندز، فاریاب و بغلان عملیات آنان به عقب زده شده و با مقاومت نیروهای امنیتی افغان رو برو شده اند که تلفات سنگینی به دشمن وارد شده است."

جنرال رجب می گوید که در ۹ ولایت زون شمال و شمال شرق کشور ۵ عملیات مختلف نظامی از سوی نیرو‌های امنیتی افغان علیه مخالفین مسلح دولت به پیش برده میشود که نهایت تلاش‌شان جهت تامین امنیت در مناطق یاد شده می باشد.

جنرال راشد گفت که در قسمت از بین بردن مخالفین مسلح دولت مردم نیز با نیرو‌های امنیتی افغان همکاری نموده و معلومات لازم را جهت سرکوب طالبان در اختیار آنان قرار دهند.

به باور معاون قول اردوی ۲۰۹ شاهین که عملیات طالبان تحت نام عملیات عمری نتیجه در پی نخواهد داشت و با عملکرد جدی نیروهای امنیتی در چوکات عملیات بهاری شفق فعالیت طالبان با ناکامی رو برو خواهد بود و امنیت در مناطق نا امن شمال دوباره تامین خواهد شد.

رجب علی راشد در رابطه افزود:

"در این اواخر عملیات دشمن تشدید یافته ما ۵ عملیات روی دست داریم و در حال راه اندازی است، ما کوشش داریم مناطق را امن بسازیم و فضای آرام حاکم شود، دشمن به عقب زده میشود."

این در حالیست که از این پیش مخالفین مسلح دولت طی انتشار خبر نامه از آغاز فصل جدید جنگی‌شان در چهارچوب عملیات عمری خبر داده و گفته بودند که به حملات‌شان در نقاط مختلف افغانستان نسبت به گذشته شدت می بخشند.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG