لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۰

راز مردا پیش مردا 


پس از این که آوازه شد حقوق زن و مرد مساوی است و زن می تواند دوشا دوش مرد ده یک اداره کار کنه و ادارات مسئولیت دارند که زن هاره هم ده پُست های کلان مقرر کنن، چنارگل هم یک سلسله تغییراته ده وزارتکه وزیرش بود آورد و یک جلسه ره برگزار کرده خطاب به همکاران گفت:

همکاران عزیز! چنان که خود تان می فامین حقوق زن و مرد مساوی است و زنان نیم پیکر از جامعه استن به ای منظور یک سلسله مقرری هاره ده ای جلسه مهم اعلان می کنم.

بنده نوریه جانه که سابق مامور وارده و صادره بود به حیث رئیس پلان مقرر می کنم، شکریه جانه که بیکار است به حیث رئیس مالی و اداری و کریمه جانه به حیث رئیس ریاست تطبیق و بررسی پروژه ها. یقین دارم که مقرری این ها ده زدودن فساد و رشوه و اختلاس مفید است تشکر.

ای مقرری ها ده وزارت خبر داغ مطبوعات شد و خبرنگار پشت خبرنگار پیش وزیر صاحب چنارگل خان میامدن و ده ای باره همرایش مصاحبه می کردند و چنارگل خان هم از ای که تازه یک ابتکار کرده ده هر جای تصاویر و صدایش نشر می شد.

چند ماه نگذشته بود که بین ای سه خانم و چنارگل خان اختلاف نظر پیدا شد چون وزارت ما مانند دگه وزارت خانه ها پر از فساد بود و میلیون ها دالر اختلاس شده بود اما کسی خبر نداشت و اگه خبر هم می داشت صدای خوده کشیده نمی تانست. همی بود که گپ به بیرون درز کرد و تمام کارمندان وزارت خبر شدند که بین خانم نوریه و خانم شکریه و خانم کریمه و وزیر صاحب چنارگل خان سر زدن پول که بری بودیجه وزارت آمده اختلاف پیدا شده.

ای اختلاف ها چنان شدید شد که گپ به مطبوعات کشید و ای سه خانم یک پرس کنفرانسه دایر کدن و تمام رازهای وزیر صاحبه افشا کردند که چقدر پیسه ره اختلاس کرده و چقدر به بیرون از کشور انتقال داده.

یک روز یکیش چیق زده ده دالیز وزارت گفت:
الا زار و زقومت شوه، پیسه خانۀ چورپوره از کجا کدی؟ و وزیر دو پای داشت دو پای دگام قرض کرد، بگریز که نمی گریزی.

وزیر صاحب که بسیار قار شده بود و مثل گرگ های که شکار از دانش گریخته باشه بی تاب شده بود، تمام مشاورای خوده جمع کرده یک جلسه ره برگزار کرد و از اونها خواست که ده ای باره برش مشوره بتن که با ای بی آبی که ده وزارتش افتاده چه کنه؟ خلاصه پس از یک سات جلسه به ای فیصله رسیدن که ای سه نفر باید از پُست های شان برکنار شون.

وزیر چنارگل خان ده ختم جلسه خطاب به مشاورانش گفت:

کی میگه که حق زن و مرد مساوی است. زن ها ره که صلاحیت دادی باز اینطور آدمه رسوا می کنن. همو پدر کلان خدا بیامرزم راست گفته بود که راز مردا پیش مردا.

با برکنار شدن ای سه خانم قضیه اختلاس و فساد وزارت همطور خپ و چپ شد و کسی پرسان نکد که دلیل برکناری ای سه خانم چه بود.

خدا مراد شما رام بته ، مراد وزیر صاحب چنار گل خانه خو داد.

راز مردا پیش مردا
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:12:21 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG