لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۹

مخالفین اسد: به تخطی‌ها از آتش بس پاسخ مسلحانه خواهیم داد


مخالفین رژیم سوریه
مخالفین رژیم سوریه

برخی گروه‌های کلیدی مخالف حکومت سوریه می‌گویند که به تخطی‌های متداوم رژیم سوریه از توافقنامۀ آتش بس در این کشور جنگزده، پاسخ مسلحانه خواهند داد.

در یک اعلامیه که توسط ۱۰ گروۀ کلیدی مخالف رژیم سوریه امضا شده‌است، گفته شده که بعد از تخطی‌های در حال افزایش رژیم سوریه از آتش بس که بمباردمان محلات مسکونی و ادامۀ هدف قرار دادن افراد بیجا شده را شامل می‎شود، آنها در پاسخ آغاز جنگ را اعلان می‌کنند.

به نوشته آژانس خبری فرانس پرس، از آتش بس که به میانجی گری روسیه و ایالات متحدۀ امریکا در سوریه نافذ شده است تخطی‌های جدی در سرتاسر سوریه مشاهده می‌شود، اما اخیراً در برخی مناطق این کشور به شمول مناطق اطراف شهر حلب از منازعات شدید مسلحانه گزارش داده شده‌است.

در بین گروه‌هایی که اعلامیۀ آغاز نبرد‌ها را بر ضد رژیم سوریه اعلان کرده‌اند، گروه قوی شورشیان مخالف منطقۀ غوطه در شرق سوریه نیز شامل است.

محمد الویش یک شخصیت کلیدی گروۀ جیش الاسلام که مذاکره کنندۀ ارشد مخالفان رژیم سوریه نیز می‌باشد و در مذاکرات صلح به میانجی گری سازمان ملل متحد در ژینو نیز اشتراک دارد، روز یکشنبه خواستار آغاز دوبارۀ جنگ‌ها بر ضد نیروهای رژیم سوریه شد.

محمد الویش از طریق شبکۀ اجتماعی تویتر نوشته است:
"به رژیم سوریه باور نکنید و انتظار ترحم آنها را نداشته باشید. آنها را بکشید و در همه جا بر آنها حمله کنید."

بر اساس گزارش آژانس خبری فرانس پرس، در بین گروه‌هایی که اعلامیۀ آغاز دوبارۀ جنگ‌ها را بر ضد رژیم سوریه اعلان کرده‌اند، گروۀ نیرومند شورشیان مخالف احرارالشام نیز شامل است که هم صف با گروه‌های محلی مرتبط با شبکۀ القاعده در اطراف شهر حلب با نیروهای رژیم سوریه می‌جنگند.

XS
SM
MD
LG