لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۰

"افغانستان روی پالیسی هایش در برابر پاکستان غور میکند"


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب و تبصره های خود را به تغییر استراتیژی حکومت افغانستان در برابر پاکستان اختصاص داده اند.

سرخط

روزنامه غیر دولتی سرخط در این باره در مطلبی به نقل از ارگ ریاست جمهوری نوشته است که با استفاده از یک پالیسی قوی پاکستان را در سطح منطقه و جهان منزوی خواهد ساخت.

در مطلب این اظهارات دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور به نشر رسیده که گفته است پاکستان هنوز نیز از گروهای که به خشونت در افغانستان می پردازند حمایت میکند.

آقای مینه پال گفته است که افغانستان روی پالیسی هایش در برابر پاکستان غور میکند و تلاش دارد تا علیه این کشور از یک دیپلوماسی قوی کار گیرد.

نویسنده مطلب به نقل از معاون سخنگوی رئیس جمهور غنی نوشته است که حکومت روی ایجاد یک اجماع منطقه یی کار میکند و افغانستان از این اجماع خواهد خواست تا بر پاکستان بخاطر بستن مراکز تروریستی در خاکش فشار وارد کند.

کابل پُست

روزنامه غیر دولتی کابل پست در سرمقاله اش نوشته است که افغانستان در کنار امریکا و چین پاکستان را در گفتگوهای صلح با طالبان مسلح تا حالا آدرس خوب دانسته بود اما پس از حمله خونین اخیر در شهر کابل روابط کابل و اسلام آباد در حال تغییر و تیره شدن است.

سرمقاله نویس گفته است که اگر حکومت افغانستان روی پالیسی قوی منطقه یی اش کار کند و در این راستا حمایت چین و امریکا را جلب کند پاکستان را وادار خواهد ساخت تا به حمایت اش از تروریزم خاتمه دهد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در این باره در مطلبی به نقل از دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور نوشته است که پالیسی های کشورها بر اساس تعهدات و منافع ترتیب میشود و همیشه یکسان نمی باشد.

در مطلب گفته شده که پالیسی حکومت افغانستان نیز تغییر یافته و باید در برابر گروه های ایستاده گی کند که در این کشور دست به انتحار، انفجار و ریختن خون افغان ها میزنند.

اما در مطلب این اظهارات معاون سخنگوی رئیس جمهور نیز به نشر رسیده که گفته است افغانستان به تصامیم نشست چهارجانبه در باره صلح متعهد است.

گزارش از نسیم شفق

XS
SM
MD
LG