لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۵ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۲

"داعش در حال حاضر عاجلترین تهدید در مقابل ملت های ما است"


بارک اوباما رئیس جمهور امریکا
بارک اوباما رئیس جمهور امریکا

بارک اوباما رئیس جمهور امریکا گروه دولت اسلامی یا داعش را جدی‌ترین و عاجلترین تهدید در مقابل ایالات متحده و اتحادیه اروپا خوانده است.

رئیس جمهور اوباما که امروز در اجلاس تجارتی شهر هانورر جرمنی در حضور رهبران اینکشور، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا سخنرانی میکرد داعش را تهدید جدی برای غرب خواند:

" داعش در حال حاضر عاجلترین تهدید در مقابل ملت های ما است. به همین سبب ما در تصمیم خود مبنی بر از بین بردن این گروه متحدیم و هر ۲۸ عضو پیمان ناتو در ایتلاف ما علیه مواضع داعش در عراق و سوریه سهم دارند، یا در حملات هوایی سهیم اند، یا نیروهای محلی عراق را آموزش میدهند یا کمک های مهم بشری را میرسانند. ما به پیشرفت های خود ادامه میدهیم و داعش را از قلمرو تحت کنترول‌اش میرانیم. "

رئیس جمهور امریکا در سخنرانی امروزش همچنان از تلاش های کشورش به هدف بهبود فعالیت های نظارتی در امر مبارزه علیه تروریزم یاد نموده گفت تقویت سیستم نظارتی از حریم خصوصی اروپایی‌ها و امریکایی‌ها تخطی نخواهد کرد:

" تهدید تروریزم واقعی است. من در ایالات متحده برای بهبود برنامهء نظارتی ما کار کرده‌ام تا یقینی گردد که این سیستم نظارتی در تطابق با حاکمیت قانون و حفظ ارزش های چون حریم خصوصی افراد است. ما زنده گی خصوصی مردم را ارج میگذاریم، حریم خصوصی اروپایی‌ها را هم محترم می شماریم نه تنها از امریکایی ها را. ولی در جریان کارم با این مسایل، به این نتیجه رسیده‌ام که امنیت و حریم خصوصی نباید در تضاد با همدیگر قرار گیرند ما میتوانیم هر دو را حفاظت کنیم. "

رئیس جمهور امریکا همچنان گفت، اروپا نیاز دارد سهم خودش را از بار جهانی برای تامین امنیت بین المللی به شانه بردارد.

او گفت، پیمان نظامی ناتو و کشورهای اروپایی در کل میتوانند کارهای بیشتری برای مبارزه علیه داعش انجام دهند.

XS
SM
MD
LG