لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۴

حسین: شکایت در مورد حمله بر گوشته را به پاکستان می‌سپارم


حکومت افغانستان، پرتاب راکت و حملات قوای توپخانه بر ولسوالی های گوشته و لعل پور ننگرهار از سوی نظامیان پاکستان را محکوم کرده و اعتراضنامۀ خود را به سفیر آن کشور در کابل سپرد.

در نتیجه این حملات اردوی پاکستان، یک سرباز قوای سرحدی افغان کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گفت، این اعتراضنامه از سوی نصیر احمد اندیشه معین اداری این وزارت به سید ابرار حسین سفیر پاکستان در کابل سپرده شد.

شکیب مستغنی گفت، اعتراضنامه شامل پیامی در مورد نگرانی‌های جمهوری اسلامی افغانستان درباره حملات اسلحه ثقیله و توپخانه نیروهای نظامی پاکستان بر ولسوالی های لعل پور و گوشتهء ولایت ننگرهار بود.

حکومت افغانستان، پرتاب راکت بر ولسوالی های گوشته و لعل پور ننگرهار از سوی نظامیان پاکستان را محکوم کرده
حکومت افغانستان، پرتاب راکت بر ولسوالی های گوشته و لعل پور ننگرهار از سوی نظامیان پاکستان را محکوم کرده

آقای مستغنی در صحبتی با رادیو آزادی گفت:

"معین وزارت امور خارجه حملات یاد شده را محکوم کرد و خاطر نشان ساخت، به خاطر اینکه، این حملات به روابط دو کشور همسایه آسیب بیشتر نرساند، باید این تخطی‌ها هر چه عاجل پایان یابد."

در اعلامیه وزارت امور خارجه افغانستان آمده است که سفیر پاکستان درمورد تلفات ناشی از این حملات ابراز تأسف کرده و تعهد نمود که این یادداشت اعتراضیه و شکایت حکومت افغانستان را به مقامات مسئول اسلام آباد تقدیم می‌کند.

حملات راکتی از سوی پاکستان بر برخی نقاط سرحدی افغانستان از دیر زمانی ادامه دارند و این موضوع موجب شده تا حکومت افغانستان چندین بار اعتراضات اش را به جانب پاکستان ارائه کند.

ولسوالی گوشتهء ننگرهار
ولسوالی گوشتهء ننگرهار

این حملات، از سوی اردوی پاکستان بیشتر در مناطق سرحدی ولایات ننگرهار، پکتیا و کنر راه اندازی شده که تلفات جانی و خسارات مالی را در پی داشتند.

خبرنگاران رادیو آزادی در این ولایات به نقل از منابع محلی گزارش داده اند که نظامیان پاکستانی در برخی از مناطق، به داخل قلمرو افغانستان پیشروی کرده اند.

XS
SM
MD
LG