لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۶

سمیع الدین رهین رئیس سارنوالی استیناف ولایت هرات کشته شد


سمیع الدین رهین رئیس سارنوالی استیناف ولایت هرات از سوی مردان مسلح ناشناس در مرکز شهر هرات کشته شد.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات میگوید، رئیس جمهور افغانستان در یک صحبت تلفونی با محمد آصف رحیمی والی هرات گفته است هیئت را بخاطر بررسی بیشتر این موضوع به هرات اعزام میکند.

جنرال عبدالمجید روزی قوماندان امنیه ولایت هرات میگوید در جریان این حادثه طفل تقریباً ده ساله رئیس سارنوالی هرات نیز زخم برداشته است.

آقای روزی که در محل حادثه حضورداشت به خبرنگاران گفت، عاملان این رویداد از محل حادثه فرار کرده اند.

او میگوید، کارمندان که مسئولیت امنیت محل حادثه را بعهده داشته اند تا تکمیل تحقیقات این موضوع بازداشت هستند.

مسلم نوجوان تقریباً دوازده ساله یکی از شاهدان عینی این رویداد است به خبرنگاران میگوید که شماری از افراد مسلح ناشناس از موترشان پایان شده و بالای رئیس سارنوالی استیناف هرات شلیک کردند.

سمیع الدین رهین رئیس سارنوالی استیناف ولایت هرات در حالی جان داده است که میخواست به وسیله موتر شخصی جگری رنگ اش به خانه مسکونی اش برود.

جسد خون آلود آقای رهین تا دقایقی در داخل موترش باقی مانده بود ولی اقارب اش همراه با نیروهای امنیتی او را به داخل امبولانس انتقال داده و سپس به شفاخانه بردند.

سمیع الدین رهین ماستر حقوق و علوم سیاسی بود مدتی را در پوهنزی حقوق و علوم سیاسی پوهنتون هرات تدریس کرده است.

آقای رهین همچنان در دفتر کمیسیون مستقل حقوق بشر هرات و شماری از نهادهای غیر دولتی ایفای وظیفه کرده و همچنان از یکسال به این سوء به صفت رئیس سارنوالی استیناف هرات مشغول کار بود.

رئیس سارنوالی استیناف ولایت هرات زمانی کشته شده است تا کنون کدام فرد و یاهم گروهی مسئولیت این حادثه را بعهده نگرفته اند اما معلوم شود که نیروهای امنیتی چی تدابیری را بخاطر گرفتاری عاملان این رویداد انجام میدهند.

گزارش: شاه پور صابر

XS
SM
MD
LG