لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۲۱

"کمرهء کروی فیسبوک" برای فروش به بازار عرضه نخواهد شد


عکس جبنهء تزیینی دارد
عکس جبنهء تزیینی دارد

شرکت اکولس که در دنیای تکنولوژی با ساختن سیستم پخش تصاویر سه بعدی که به شکل عینک های خاص پوشیده می شود شهرت دارد و اخیراً توسط شرکت فیسبوک به ارزش دوملیارد دالر خریداری شد، اینک برای استفاده در شبکهء اجتماعی فیسبوک سیستم کمره های مخصوصی را ساخته است که برای نخستین بار تصاویر سه بعدی 360 درجه یا کره وی را ثبت و نمایش داده، از طریق شبکهء جهانی انترنت پخش می کند.

این سیستم خاص دارای 14 کمره و یک کمرهء مخصوص فیش آی است که زمینه را برای ثبت فضای ماحول در 360 درجه فراهم می کند.

شبکهء اجتماعی فیسبوک این کمرهء خاص را که در حقیقت مجموعهء از کمره هایست که در هماهنگی با هم یک تصویر واحد را ثبت، نمایش و از طریق شبکهء جهانی انترنت پخش می کند، به نام (Facebook surround Camera) یا کمرهء کروی فیسبوک برای نمایش ارایه کرده است.

تا اکنون از کمره های ساخت شرکت اکولس در دنیایی مجازی برای ویدیوگیم ها استفاده می شد و ساختن کمره های که تصویر را از در 360 درجه ثبت و ارایه کنند نا ممکن به نظر می رسید، اما اینک دیده می شود که از همهء ظرفیت های آن برای استفاده در شبکهء اجتماعی فیسبوک استفاده خواهد شد.

مارک زوکربرگ یکی از بنیانگذاران این شبکهء اجتماعی با ابراز خشنودی از خریداری شرکت اکولس در صفحهء فیسبوک اش نوشته است:

"هدف ما این است که جهان را باز تر و بیشتر با هم متصل و پیوست سازیم. در سال های گذشته این نکته بیشتر به مفهوم ساختن آپ های موباییل بود تا بتوان مواد دلخواه را با دیگران، تقسیم کرد."

مارک زوکربرگ می گوید، تا هنوزهمدر عرصهء تلیفون های موباییل کارهای زیاد باقی مانده است که باید انجام داده شود. اما در حال حاضر احساس می شود که باید به حوزهء تجارب شخصی افراد داخل شد.

مسوولان فیسبوک می گویند، این شرکت در نظر ندارد تا سیستم (Facebook surround Camera) یا کمرهء کروی فیسبوک را برای فروش به بازار عرضه کند، اما دیزایین این کمرهء خاص را در آیندهء نزدیک بطور مجانی در اختیار علاقمندان، طراحان، تولید کننده گان و توسعه دهنده گان محصولات تکنولوژی دنیای مجازی قرار خواهد داد.

به این ترتیب احتمال دارد که در آیندهء نه چندان دور با انکشاف، توسعه و عام شدن سیستم (Facebook surround Camera) بتوان حضور کسانی را در فضایی مجازی انترنت بطور سه بعدی احساس کرد که با آنها در شبکهء اجتماعی فیسبوک و یا هر شبکهء اجتماعی دیگر از طریق انترنت تماس گرفته می شود.

"کمرهء کروی فیسبوک" برای فروش به بازار عرضه نخواهد شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:10 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG