لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۲

مرتضی هواخواه پنج سالهء لیونل میسی به پاکستان مهاجر شد


مرتضی احمدی کودک پنج سالهء افغان
مرتضی احمدی کودک پنج سالهء افغان

عکس مرتضی احمدی کودک پنج سالهء افغان در حالیکه یک خریطهء پلاستیکی را که روی آن نام و شمارهء بازیکن مشهورفوتبال تیم بارسلونای اسپانیا لیونل میسی نوشته شده بود، در ماه جنوری سالجاری میلادی از طریق شبکهء جهانی انترنت پخش شد و اورا در سرتاسر جهان مشهور ساخت. حتی لیونل میسی هم این عکس مرتضی را در صفحهء تویترش نشر کرد.

زمانیکه به مرتضی گفته شد که عکس اورا شخص میسی با دیگران شریک ساخته است، مرتضی به رادیو آزادی گفت، به میسی علاقه دارد و می خواهد با او ملاقات کند.

اما اینک مرتضی احمدی به جمع مهاجران افغان در پاکستان پیوسته است.

فامیل مرتضی می گوید، در اثر هراس از اینکه کودک پنج سالهء شان توسط گروه های جنایی اختطاف شود، مجبور شده اند که به پاکستان مهاجر شوند.

آژانس خبری دی. پی. ای المان از قول وحید احمدی پسر کاکای مرتضی نوشته که گفته است:

"بعد از اخذ تلیفون های تهدید آمیز مافیا، در ماه گذشته از ترس آنکه این کودک اختطاف شود به پاکستان مهاجر شدیم."

محمد عارف احمدی پدر مرتضی احمدی با اشاره به خطرهای که پسر خوردسالش را در افغانستان تهدید می کرد، در صحبت با رادیو آزادی گفت که یک قوماندان محلی اورا تهدید کرده است.

در ماه فبروری سالجاری میلادی لیونل میسی ستارهء ارجنتاینی فوتبال جهان که در تیم بارسلونای اسپانیا بازی می کند، بار دیگر توجه جهان را به این کودک افغان جلب کرد و برای این هواخواه خوردسالش یک توپ فوتبال و دو پیراهن امضا شده را به افغانستان فرستاد.

آژانس خبری دی. پی. ای المان می نویسد، توجهء مطبوعات به این کودک خوردسال باعث آن شد تا فامیل وی مورد تهدید قرار گرفته و آنها در مورد مصوونیت کودکشان نگران شوند.

اینک مرتضی احمدی این هواه خواه پنج سالهء لیونل میسی همراه با والدین، دوبرادر و دو خواهرش نزد اقارب شان در شهر کویتهء پاکستان بسر می برند.

لیونل میسی ستارهء ارجنتاینی فوتبال که در تیم برسلونا بازی می کند در سال 1987 میلادی تولد شده و چندین بار به حیث بهترین بازیکن فوتبال جهان شناخته شده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:42 0:00
لینک مستقیم

پسر کوچک افغان با ساختن پیراهن مسی از پلاستیک، در انترنت غوغا برپا کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:53 0:00

مرتضی خود را میسی افغانستان خطاب می کند
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:02 0:00

XS
SM
MD
LG