لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۹:۰۵

ورود پناهجویان غیر قانونی به یونان کاهش یافته است


در ماه اپریل امسال در مقایسه به زمان مشابه سال گذشته میلادی تعداد اندک مهاجرین و پناهجویان به یونان رسیده‌اند.

این کاهش نتیجه معاملۀ است که میان ترکیه و اتحادیه اروپا صورت گرفته است.

هدف آن جلوگیری از ورود مهاجرین و پناهجویان به یونان است که از سوی قاچاقبران در کشتی‌ها در سواحل ترکیه از طریق بحیره اژه به یونان انتقال داده می‌شوند.

به اساس گزارش خبرگزاری جرمنی، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره رسیدگی به بحران مهاجرت یونان به روز سه شنبه گفتند که در ماه اپریل امسال ۳۴۶۹ تن از ترکیه وارد یونان شده اند در حالیکه این رقم در ماه اپریل سال گذشته به ۱۳۵۵۶ نفر می‌رسید.

پارسال تعداد مهاجرین و پناهجویان که بسیاری‌شان از کشور‌های جنگ زده مانند افغانستان، سوریه و عراق فرار کرده بودند به طور چشم گیر افزایش یافت و رقم‌شان از یک میلیون گذشت.

اتحادیه اروپا و ترکیه در ماه مارچ یک توافقنامه را امضا کردند.

پیشرفت در مسئله ورود ترک‌ها بدون ویزه به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا شامل امتیازاتی است که در کنار میلیارد ‌ها دالر کمک مالی به ترکیه فراهم شده‌است.

قرار است که کمیسیون اروپایی به روز چهارشنبه در مورد رفع نیازمندی ترک‌ها به ویزه هنگام سفر به کشور‌های اروپایی تصمیم بگیرد.

به اساس گزارش‌ها تا حال حدود ۴۰۰ مهاجر از یونان به ترکیه بازگشتانده شده‌اند.

اما در یونان ده‌ها هزار تن گیر مانده‌اندو به خاطر بسته بودن سرحدات شمالی آننمی نوانند به دیگر کشور‌های اروپایی بروند.

اتحادیه اروپا در بدل هر مهاجر که از یونان به ترکیه برگشت داده می‌شود، یک تن را از میان شهروندان سوریه که در کمپ‌های ترکیه مستقر اند پناه می‌دهد.

میلیون‌ها مهاجر که از جنگ سوریه فرار کرده‌اند در کمپ‌ها در ترکیه به سر می‌برند.

در ماه جنوری حدود ۶۷ هزار، در فبروری ۵۷ هزار و در ماه مارچ که هنوزسرحد بسته نشده بود نزدیک به ۳۰ هزار مهاجر به یونان رسیده‌اند.

در جریان دو روز اول ماه جاری میلادی تنها ۱۱۲ پناهجو وارد یونان شده‌اند.

XS
SM
MD
LG