لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۵

آواز خوان امریکایی بطور پنهانی با اطفال یتیم افغان کمک می‌کرد


پرنس آواز خوان پاپ امریکایی
پرنس آواز خوان پاپ امریکایی

پرنس آواز خوان پاپ امریکایی بطور پنهانی با اطفال یتیم در افغانستان کمک می‌کرد.

از این راز پس از مرگ پرنس که در ۲۱ اپریل درگذشت، پرده برداشته می‌شود.

مارنی گستونفسن Marnie Gustavson مدیر اجرائیه یکی از سازمان های خیریه که در افغانستان فعالیت می‌کند در صحبت به رادیو آزادی گفت، پرنس سالانه پانزده هزار دالر به موسسه خیریه PARSA می‌فرستاد که شش هزار دالر آن به اطفال یتیم افغان مختص شده بود.

به گفته خانم مارنی، پرنس که یک آواز خوان خیلی مشهور نه تنها در امریکا بلکه در سراسر جهان بود، از این موسسه خیریه تقاصا کرده بود تا نامی از وی برده نشود و این کمک بصورت پنهانی اجرا گردد.

وی گفت:

"پرنس این کمک مالی را شش سال پیش آغاز کرد. در آن زمان بیتی تسدیل Betty Tisdale که خودش موسسه خیریه دارد به افغانستان آمده بود و از فعالیت های PARSA دیدن کرد و در آخر روز گفت آیا پروژۀ است که روی آن کار شود و برایش به پول نیاز داشته باشی و من گفتم بلی، برای اطفال یتیم در افغانستان که آنها در سراسر این کشور بهرمند شوند، او گفت بالایش فکر می‌کنم و دو هفته بعد با من تماس گرفته گفت، برایت چک ۱۵ هزار دالری دارم اینکه از طرف کی باید برای کسی نگویی اما این از طرف پرنس برای اطفال افغانستان است."

جسد بی جان پرنس دو هفته پیش در منزل اش در ایالت مینیاپولیس امریکا دریافت شد.

پرنس آوازخوان مشهور پاپ امریکا
پرنس آوازخوان مشهور پاپ امریکا

وی به عمر ۵۷ سالگی درگذشت.

مدیر اجرائیه موسسه خیریه PARSA می‌گوید: علاقۀ پرنس برای کمک با اطفال یتیم، او را متوجه اطفال افغان کرد که بدون داشتن پدر و مادر در یک کشور جنگ زده زندگی می‌کنند.

به گفته خانم مارنی گستونفسن، از پولی که پرنس از مدت شش سال بدین سو برای اطفال یتیم افغانستان کمک کرده‌است تا کنون دو هزار یتیم در سراسر این کشور بهرمند شده‌اند.

وی گفت:

"پرنس با اطفال یتیم که در سراسر جهان بدون پدر و مادر اند علاقمند بود. او سالانه ۱۵ هزار دالر برای موسسه ما کمک می‌کرد که شش هزار آن به اطفال یتیم افغان مختص شده بود که باید مستقیم بالای اطفال مصرف می‌شد."

خانم مارنی می‌گوید، پروژه کمک برای یتیمان افغانستان از سوی موسسهPARSAروی کمک مالی پرنس استوار بود و اکنون پس از مرگ پرنس روشن نیست که این پروژه با چه سرنوشت روبرو خواهد شد.

برخی از اطفال یتیم در پرورشگاه ولایت ننگرهار
برخی از اطفال یتیم در پرورشگاه ولایت ننگرهار

مرگ نا به هنگام پرنس نه تنها علاقمندان او در کشورش را بلکه در سراسر جهان متاثر ساخت.

پرنس روی ژانر‌های مختلف موسیقی مانند پاپ، فنک، آر این بی ‌و راک کار کرده است و هفت بار برنده جایزه معتبر گرامی شده‌است.

خانم مارنی می‌گوید، دلیل این را که چرا اکنون کمک مالی پرنس برای اطفال یتیم در افغانستان را افشاء می‌کند این است که پس از درگذشت پرنس از خدمت که برای یتیمان در افغانستان کرده قدردانی کند.

XS
SM
MD
LG