لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۹

توزیع کوپون های الکترونیکی برای خانواده های بی بضاعت در هرات


سازمان غذایی جهان در نظر دارد تا با توزیع کوپون های الکترونیکی بیشتر از هفت هزار خانواده بی بضاعت در هرات را کمک اقتصادی کند.

مسئولان این اداره در هرات میگویند این برنامه شامل توزیع بسته های غذایی برای این خانواده ها است.

افزایش فقر اقتصادی میان شماری از خانواده ها در هرات سازمان غذایی جهان را وادار کرده است تا پلان کوتاه مدتی را برای کمک به خانواده های نیازمند روی دست گیرد.

حالا دفتر WFP یا سازمان غذایی جهانی میخواهد برای بیش از هفت هزار خانواده فقیر کوپون های الکترونیکی توزیع کند.

سید عبدالقدیر آثمی یکی از مسئولان این دفتر در هراتگفت، تلاش های را بخاطر شناسایی افراد نیازمند آغاز شده است.

او می‌گوید این خانواده ها می‌توانند به مدت دو ماه با استفاده از کوپون های خود مواد غذایی را از نزده فروشگاه داخل شهر بدست آورند.

سید عبدالقدیر آثمی یکی از مسئولان دفتر WFP در هرات
سید عبدالقدیر آثمی یکی از مسئولان دفتر WFP در هرات

وی گفت:

"سازمان غذایی جهان پلان دارد تا برای خانواده های بی بضاعت در شهر هرات پروگرام کوپون های الکترونیکی را برای مدت دو ماه اجرا کند."

در همین حال محمد آصف رحیمی والی هرات از اجرای این برنامه برای کمک به خانواده های نیازمند استقبال کرد.

آقای رحیمی گفت، اداره محلی تلاش می کند تا با تشکیل هیئت مختلط از نهادهای مختلف دولتی بخاطر شناسایی خانواده های نیازمند دفتر WFP را در این مورد یاری رساند.

آصف رحیمی والی هرات
آصف رحیمی والی هرات

آقای رحیمی گفت:

"نماینده‌ها باید از نهادهای مختلف باشند، از وکلای گذر، شورای ولایتی، نماینده ولایت، نماینده ریاست شهدا و معلولین باشند و همچنان از ریاست عودت و مهاجرین باید باشند تا خانواده های نیازمند بازدید و شناسایی شوند تا مشخص شود که همین خانواده ها به راستی نیازمند این کمک ها هستند. همه میدانیم که تشخیص این خانواده ها کار بسیار سخت است اما با تجربۀ که این نهادها دارند به مشکل بر نخواهند خورد."

سازمان غذایی جهان زمانی سخن از کمک های غذایی به بیش از هفت هزار خانواده در هرات میزند که در حال حاضر حدود شصت هزار خانواده بی بضاعت بیجا شده از ولایات غور، بادغیس، فراه و هلمند در هرات مسکن گزین شده اند. اما مسئولان دفتر WFP در این ولایت تاکید می‌کنند که این کمک تنها به خانواده های نیازمند بومی در هرات توزیع می‌شود.

تلاش سازمان غذایی جهان بخاطر کمک های غذایی به خانوادهای بی بضاعت هراتی در حالی گفته می‌شود که مسئولان این اداره می‌گویند قبل از این شماری از ولایات حوزه غرب افغانستان از این گونه کمک ها بهره مند گردیده‌اند.

مسئولان این سازمان در هرات می‌گویند، همزمان با اجرای این پروژه، تلاش خواهند کرد تا زنان حامله و شیرده و اطفال زیر پنج سال که مصاب به سوء تغذی می‌باشند مورد حمایت قرار دهند.

گزارش: شاه پورصابر، هرات

XS
SM
MD
LG