لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۳

حکومت افغانستان اظهارات اخیر وزیر دفاع پاکستان را رد کرد


بعد از آنکه خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان نگرانی اش را از حضور تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان ابراز داشت، حکومت افغانستان گفته است، این کشور خود در جنگ علیه تروریزم قرار دارد و به هیچ عنوان از تروریستان حمایت نمی‌کند.

این بیانات حکومت افغانستان در رابطه با اظهارات اخیر وزیر دفاع پاکستان ایراد شد که گفته است، تحریک طالبان پاکستان در افغانستان اقامتگاه امن دارد و هیچ قدرت بین‌المللی به شمول ایالات متحده مایل به اقدام علیه این گروه نیست.

روزنامه اکسپرس تربیون پاکستان از قول وزیر دفاع این کشور گزارش داده که می‌گوید: " قدرت های بین‌المللی مایل نیستند که عملیات‌های را در مناطق افغانستان جاییکه در آن تحریک طالبان پاکستان به شمول رهبر این گروه ملا فضل الله به کمک هند، برای بی‌ثبات سازی پاکستان دسیسه هایی را طرح می‌کنند، انجام دهند."

دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان
دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان

ولی دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان این مسئله را رد نموده می‌گوید:
"تروریست خوب و بد وجود ندارد. افغانستان خود قربانی تروریزم است. ما در خط مقدم جنگ علیه تروریزم قرار داریم. افغانستان به هیچ صورت و هیچ عنوان از تروریزم حمایت نمی‌کند و علیه تروریزم عملاً می‌جنگیم."

بر اساس گزارش‌ها، حکومت پاکستان قبل از این هم گفته است که تحریک طالبان پاکستان برای انجام حملات در پاکستان از خاک افغانستان استفاده می‌کند.

وزیر دفاع پاکستان همچنان گفته است حملۀ ۲۱م ماه می که در آن یک طیارۀ بی‌پیلوت امریکایی رهبر طالبان ملا اختر محمد منصور را در بلوچستان هدف قرار داد، یک ناکامی برای سیاست خارجی پاکستان نبود و در بدل تلاش‌های جاری برای برقراری ثبات در افغانستان را متاثر ساخت.

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان
خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان

وی گفت پاکستان می‌خواهد با کشور همسایه خود افغانستان روابط نیک داشته باشد و به همین سبب به تلاش هایش جهت ایجاد صلح دوامدار در این‌کشور ادامه خواهد داد.

وی از کابل و واشنگتن خواست برای رسیدن به این هدف از خود صداقت نشان دهند.

خواجه آصف گفت، قدرت‌های بین‌المللی به شمول ایالات متحده برای هند مهمات می‌دهد تا در مقابل پاکستان استفاده شود.

XS
SM
MD
LG