لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۳

غنی: اراده داریم تا مشکلات ناشی از دوره‌های تاریخی را حل کنیم


رئیس جمهور افغانستان احیای قصر دارالامان را خواست مردم این کشور خوانده و تأکید می‌کند که حکومت وحدت ملی اراده دارد تا به مشکلات که ناشی از دشواری‌های تاریخی بوده، رسیدگی نماید.

محمد اشرف غنی این سخنان را روز دوشنبه در مراسم افتتاح کار بازسازی قصر دارالامان در کابل بیان کرده گفت که پروژه تنها احیای قصر نه بلکه ایجاد یک شهر دارای خدمات دولتی و تجارتی در این ساحه می‌باشد.

حکومت وحدت ملی اراده دارد تا به مشکلات که ناشی از دشواری‌های تاریخی بوده، رسیدگی نماید.
حکومت وحدت ملی اراده دارد تا به مشکلات که ناشی از دشواری‌های تاریخی بوده، رسیدگی نماید.

رئیس جمهور غنی گفت:
"امروز حکومت وحدت ملی افتحار دارد که یک دیدگاه وسط مدت و درازمدت را با اقدامات عاجل، عملی و کوتاه مدت شروع کند، احیای قصردارالامان خواست ملت است و حکومت وحدت ملی اراده محکم دارد تا مشکلات را که در عرصه‌های مختلف نتیجه دشواری‌های تاریخی بوده، حل نماید."

افتتاح کار بازسازی قصردارالامان با آغاز اولین نشست شورای عالی توسعه شهری به شرکت مقامات بلند پایه دولتی و بخش سکتور خصوصی در کابل صورت گرفت.

آقای غنی گفت: ایجاد این شورا نشان دهنده اراده حکومت برای حل مشکلات در عرصه‌های مختلف شهری بوده و تصامیم مهم در آن اتخاذ می‌گردد.

حکومت افغانستان تصمیم دارد با ایجاد این شورا مشکلات در شهرها را در بخش‌های مختلف به شمول مسکن حل نماید.
قصردارالامان از جمله بناهای تاریخی در کشور است که در کنار دیگر بخش‌های تاریخی در اثر جنگ‌های داخلی تخریب گردید.

به اساس معلومات وزارت شهرسازی افغانستان، قصردارالامان در پنج مرحله بین چهار تا پنج سال به مبلغ شانزده و نیم میلیون دالر از بودجه ملی احیا می‌گردد.

این قصر در دو بخش اعمار شده که شامل صالون خاص برای پذیرایی از مهمانان عالی رتبه و بخش دوم آن موزیم می‌باشد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت که در مراسم افتتاح این قصر صحبت می‌کرد در مورد بازسازی این بنای تاریخی چنین گفت:

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت افغانستان
عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت افغانستان

وی گفت:
"امیدواری ما این است که مردم ما شاهد بازسازی با حفظ اصالت تاریخی این بنا باشند و مردم ما یکبار دیگر احساس عزت در مورد این کشور، آثار اش، بناهایش و شهرهایش داشته باشد."

از سوی هم مقامات حکومت افغانستان نقش سکتور خصوصی، جامعه مدنی و سهم مردم را در ساخت بناهای تاریخی و ساختمان‌های شهری مهم خوانده و از آنان می‌خواهد تا در این زمینه با حکومت همکار شوند.

گزارش: جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG