لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۲

تبصرۀ روزنامه‌های جهان در مورد حمله بر سارنوالی استیناف لوگر


روزنامه دیلی ستار چاپ امریکا در شمارۀ اخیر خود مقالۀ را در مورد حملۀ جنگجویان طالب بر سارنوالی استیناف ولایت لوگر به نشر رسانده در قسمتی از آن می‌نویسد:

حمله دیروز بر سارنوالی شهر پل علم مرکزولایت لوگر زمانی صورت گرفت که محمد اکرم نجات جدیداً به حیث رئیس سارنوالی استیناف این ولایت، معرفی می‌شد.

روزنامه دیلی ستار در ادامۀ مقاله می‌نویسد، این حمله به سلسلۀ از حملات طالبان بر کارمندان ادارات عدلی و قضایی کشور صورت گرفته‌است.

روزنامه از قول آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت لوگر نقل کرده که می‌گوید:

حملات چاشت دیروز هنگام سخنرانی رئیس جدید سارنوالی استیناف در محفل رخ داد که به مناسبت معرفی وی، برگزار شده بود.

در نتیجه این حملات ۷ تن به شمول رئیس سارنوالی کشته شدند و این حملات بیش از ۲۰ زخمی بر جا گذاشته‎اند.

به نوشتۀ روزنامه دیلی ستار چاپ امریکا، حملات طالبان بر ادارات عدلی و قضایی افغانستان پس از آن افزایش یافت که حکومت افغانستان در ماه گذشته ۶ جنگجوی تندرو را، اعدام کرد.

دی هندو

روزنامه دی هندو چاپ دهلی جدید نیز مقالۀ را در مورد حمله دیروز طالبان بر سارنوالی استیناف لوگر به نشر رسانده، در قسمتی از آن می‌نویسد:

حمله بر ساختمان سارنوالی لوگر زمانی صورت می‌گیرد که هفتۀ گذشته، چهار جنگجوی مسلح طالبان ملبس با چادری و یونیفورم نظامی، بر محکمه استیناف ولایت غزنی حمله کردند.

به نوشتۀ روزنامه دی هندو در نتیجه حمله بر ساختمان محکمه غزنی یک پولیس و پنج غیر نظامی کشته شده‌اند.

دی ان ای

روزنامه دیگر هندی بنام (دی ان ای) در شمارۀ اخیر خود مقالۀ را در مورد اعطای عالی ترین نشان دولتی افغانستان بنام نشان (غازی امان‌الله خان) از سوی رئیس جمهور اشرف غنی به نریندرا مودی صدراعظم هند، به نشر رسانده می‌نویسد:

رئیس جمهور غنی این مدال را روز شنبه در جریان مراسم افتتاح بند برق دوستی افغان-هند یا بند برق سلما به صدراعظم هند، اعطا کرد.

در آغاز مقاله روزنامه دی ان ای هند آمده‌است که دهلی جدید دیروز به خاطر اعطای این نشان به صدراعظم هند، ابراز امتنان کرد.

XS
SM
MD
LG