لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۸

ویسا: موج انتقام جویی یا موج وحشت بازی جهانی


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب و تبصره های خود را درمورد افزایش قتل های زنجیره یی و بیشتر شدن جرایم جنایی در شهر کابل نوشته اند.

سرخط

روزنامه سرخط در سرمقاله اش نوشته است که بر اساس یک دستور خاص بیشتر پوسته های امنیتی از شهر کابل جمع آوری شده و برخی مناطق با امن نیز در شهر نا امن شده است.

سرمقاله نویس می‌گوید که سه روز پیش مالک یکی از شرکت های ساختمانی در کارته سه شهر کابل اختطاف گردید اما اعضای خانواده اش با آنکه اختطاف کننده ها را می‌شناسند از هراس متضرر شدن از سوی حکومت خاموش مانده اند.

سرمقاله نویس نوشته است که در همین روز یک فرد دیگر نیز در چهار راهی قمبر اختطاف شد و زمانیکه اختطاف کننده‌ها می‌خواستند فرد سوم را نیز با خود ببرند با مقاومت روبرو شدند.

سرمقاله نویس می‌گوید که سر دسته های گروه های اختطاف گر به دبی، ترکیه و کشورهای آسیای میانه رفت و آمد می‌کنند و از سوی برخی مقامات در حکومت حمایت می‌شوند، به همین علت به گفته نویسنده سرمقاله برای بازداشت شان اقدامات جدی صورت نمی‌گیرد.

ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله اش گفته است که موج انتقام جویی یا موج وحشت بازی جهانی.

سرمقاله نویس گفته است که کشته شدن شیر ولی وردک عضو ولسی جرگه و حمله بر سارنوالی استیناف ولایت لوگر ادامه این وحشت‌ها بوده و حکومت باید برای جلوگیری آن اقدام نماید.

سرمقاله نویس گفته است که پس از اعدام چند تن از طالبان حملات این گروه افزایش یافته است.

نویسنده گفته است که اگر حکومت امنیت مردم را تأمین کرده نمی‌تواند نباید دست به کارهای بزند که سبب افزایش حملات طالبان مسلح می‌گردد.

کابل پُست

روزنامه کابل پُست سرمقاله اش را زیر این عنوان نوشته که چرا قتل های زنجیره یی در شهر کابل افزایش یافته است.

سرمقاله نویس گفته است که کشته شدن شیر ولی وردک عضو ولسی جرگه در شهر کابل نشان می‌دهد که حکومت در جلوگیری از قتل های زنجیره یی ناکام مانده است.

سرمقاله نویس می‌گوید که قتل های هدفی و زنجیره یی به هدف ایجاد درز میان حلقات سیاسی، افزایش تنش های قومی و کاهش نفوذ سیاسیون در جامعه صورت می‌گیرد.

سرنوشت

و روزنامه سرنوشت در مطلبی نوشته که به علت بی کفایتی حکومت واقعات جنایی و امنیتی بیشتر شده است.

در مطلب آمده است که در نهاد های امنیتی بیشتر افرادی گماشته شده اند که مسلکی نیستند و به همین علت به گفته نویسنده مطلب در روز روشن افراد اختطاف می‌شوند اما نیروهای امنیتی از بازداشت آنان عاجز هستند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG