لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۲

اسد: یگانه گزینه برای بقای سوریه پیروزی است


رئیس جمهور اسد در اولین اجلاس پارلمان جدید این کشور گفت، جامعه جهانی در حال حاضر بخاطر بحران‌های بین‌المللی، دچار وضعیت خیلی دشوار شده‌است.

رئیس جمهور سوریه در این بیانیه‌اش حکومت‌های غربی را متهم کرد که می‌خواهند نفوذ‌ شان را بر دیگر کشور‌ها اعمال نمایند. اما به گفته وی کشور‌های اند که در برابر آنها به خاطر حفظ و دفاع از خاک شان، مقاومت می‌کنند.

رئیس جمهور بشار اسد در باره مذاکرات صلح به میانجیگری سازمان ملل متحد در شهر ژینو سویس گفت:

"این کشورها در نظر داشتند که قانون اساسی سوریه را ناکام بسازند تا هرج و مرج مطلق ایجاد شود و در نتیجه آن قانونی به میان آید که بر اساس قومیت و تفاوت‌های فرقه‌یی استوار باشد. آنها می‌خواستند تا مردم ما را از وفاداری به کشور شان، به وفاداری به گروه و جناح‌ها تغییر دهند تا آنها از خارجی‌های بر علیه برادران شان، کمک بخواهند. آنچه که می‌گویم، آشکارا بوده، حرف تازه نیست. وقتی که به همسایه‌های شرقی و غربی خود ( عراق و لبنان) نگاه اندازیم تجارب فرقه‌یی به طور واضح در آنجا به مشاهده می‌رسند."

برای ما یگانه گزینه پیروزی است و بدون آن سوریه نمی‌تواند دوام کند.
برای ما یگانه گزینه پیروزی است و بدون آن سوریه نمی‌تواند دوام کند.

انتخابات پارلمانی در مناطق تحت کنترول رژیم بشار اسد، در ماه اپریل برگزار شد. گروه‌های مخالف این انتخابات را تحریم کردند.

رئیس جمهور اسد در ادامه سخنرانی خود به اعضای پارلمان سوریه گفت، موقف نیرو‌های نظامی این کشور در میدان جنگ نسبت به گذشته بهبود یافته است. او گفت، برای ما یگانه گزینه پیروزی است و بدون آن سوریه نمی‌تواند دوام کند.

روسیه در تابستان گذشته برای کمک به حکومت رئیس جمهور اسد در سوریه عملیات هوایی را به هدف سرکوب جنگجویان گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش، آغاز کرد.

نیرو‌های نظامی سوریه در ماه مارچ امسال به حمایت قوای هوایی روسیه شهر تاریخی پالمیرا را از گروه داعش دوباره تصرف کرد.

رئیس جمهور بشار اسد در بیانیه دیروز خود امریکا را متهم کرد که از فعالیت‌های عربستان سعودی و ترکیه در منطقه، چشم پوشی می‌کند. او گفت، عربستان سعودی از تروریزم حمایت کرده و ترکیه بطور دوامدار به مناطق شمال این کشور تروریستان را می‌فرستد.

XS
SM
MD
LG