لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۵ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۵

کینتوز: ۴۰ درصد تشکیل پولیس در هلمند خیالی است


مل پاسوال آقانور کینتوز قوماندان امنیه ولایت هلمند گفته است که از جملۀ تشکیل ۱۰ هزار نفری پولیس این ولایت، بیش از چهار هزار تن آن موجودیت فزیکی نداشته، عساکر خیالی اند که معاش آنها بطور ماهوار به جیب شخصی قوماندانان و سایر افراد مربوط سرازیر می‌شود.

قوماندان امنیه ولایت هلمند در جریان یک کنفرانس خبری گفته است که بر اساس اطلاعات وی ۴۰ درصد تشکیل پولیس در این ولایت خیالیست و یا هم مصروف تأمین امنیت تعدادی از مقامات عالی رتبه، وکلا، جنرالان وزارت داخله و حتی افراد عادی اند.

یک مقام پولیس در ولایت هلمند که از افشای نامش خودداری کرده به رادیو آزادی گفته است:
"برای پرسونل پولیس ولسوالی‌ها، خصوصاً در مناطق جنگ به ارادۀ قوماندانان پول پرداخته می‌شود، اکثراً برای آنها نیم معاش و یا معادل آن به روپیۀ پاکستانی پرداخت می‌شود."

گفته می‌شود که در ولسوالی‌های نادعلی و مارجه در مورد پولیس‌های خیالی که موجودیت فزیکی ندارند، تحقیقات آغاز شده‌است.

قوماندان امنیۀ ولایت هلمند گفته است که در ولسوالی مارجه از جملۀ ۴۵۰ پولیس، ۳۰۰ تن آن وجود فزیکی ندارند و هشت ماه می‌شود که معاشات افرادی که موجود نیستند به جیب شخصی قوماندان‌ها سرازیر شده‌است.

مسئله پولیس‌های خیالی در ولایت هلمند حرف تازه نیست، اما تحقیقات رسمی در مورد آن زمانی آغاز شد که رئیس جمهور اشرف غنی در جریان مسافرتش به ولایت هلمند به معین امنیتی وزارت داخله افغانستان وظیفه داد که تعداد واقعی پرسونل پولیس را در ولایت هلمند معلوم و گزارش‌اش را در اسرع وقت به ریاست جمهوری بسپارد.

مردم ولایت هلمند از تحقیقات در مورد پولیس‌های خیالی و آغاز اصلاحات در این ولایت استقبال نموده، خواستار آن اند که در مورد پرسونل قول اردوی ۲۱۵ میوند هم تحقیقات و بررسی آغاز شود.

مل پاسوال آقانور کینتوز قوماندان امنیه ولایت هلمند هشدار داده‌است که اگر افسران و پرسونل غیر حاضر پولیس در این ولایت در جریان ۴۸ ساعت بالای وظایف ‌شان حاضر نشوند، از وظایف سبکدوش و در مورد آنها اجراآت قانونی صورت خواهد گرفت.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:34 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG