لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۸

علمای ننگرهار: مخالفان مسلح بر ضد اسلام فعالیت می‌کنند


ده‌ها تن از علمای دین در ولایت ننگرهار در یک نشست، مخالفان مسلح دولت را به بدنام ساختن اسلام متهم کرده و افزودند که آنها جهاد مقدس را بد نام و برضد اسلام فعالیت می‌کنند.

مولوی کندهاری یک عالم دین به روز شنبه در این نشست گفت که تندروان مسلح زیر نام طالبان و داعش با استفاده از نام اسلام برای منافع پاکستان کار می‌کنند.

وی افزود که رهبران طالبان در پاکستان کشته شدند اما به گفته مولوی کندهاری، آنها هنوز هم دوست و دشمن شان را تفکیک نمی‌کنند.

در همین حال مولوی عبدالظاهر حقانی رئیس حج و اوقاف ولایت ننگرهار گفت که جنگ جاری در افغانستان، دسیسه بزرگ برای بدنام ساختن اسلام است.

وی در ادامه علاوه کرد که جنگ موجود در این کشورزیر نام جهاد، جهاد نه بلکه فساد است.

وی گفت:

" قَسم به زاد الله که اگر جنگ در افغانستان مشروعیت داشته باشد، یا کشتن مسلمان و یا حمله بر مکاتب و مساجد در افغانستان و کشتن علما، پولیس و اردو جهاد باشد. این فساد است و آن را فساد می‌گیم."

از سوی دیگر سلیم خان کندزی والی ننگرهار نیز مخالفان مسلح دولت را متهم کرد که با حملات و انفجارها در تلاش بد نام ساختن اسلام اند.

وی گفت:

" این برای بد نام ساختن اسلام، نشان دادن اسلام به عنوان یک مذهب ظالم و در جهان ایجاد نفرت در مقابل اسلام به میان آمده است."

علمای دین در ولایت ننگرهار از تمام علماء خواستند که رسالت شان را انجام بدهند و صدای خود را در مورد آنچه جنگ جاری بر ضد اسلام در این کشور خواندند بلند کنند.

XS
SM
MD
LG