لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۸

سرخط: اقدام پاکستان در تورخم زیر پا کردن اصول بین‌المللی است


درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و پاکستانی در تورخم و گذاشته شدن سنگ تهداب یک مرکز فرهنگی در بامیان بیشتر موضوعات روزنامه های چاپ امروز کابل را به خود اختصاص داده‌اند.

سرخط

روزنامه سرخط در مطلبی نوشته که نیروهای سرحدی افغان و پاکستانی در بندر تورخم برای جنگ مشخص شده‌اند.

در ادامه آمده که پاکستان برای ساخت تأسیسات در تورخم بالای خط دیورند چشم سفیدی کرده و تمامی اصول بین‌المللی را زیرپا نموده‌است.

نویسنده نوشته که پاکستان شب گذشته تجهیزات نظامی، توپ و تانک و نیروهای امنیتی اش را به نقطه صفری آورده بود اما نیروهای امنیتی افغان آنان را به عقب راندند.

در مطلب آمده که سرقوماندان اعلی قوای مسلح، شورای امنیت ملی و وزارت داخله به نیروهای امنیتی افغان دستور داده‌اند که تا آخرین نفس در بندر تورخم بجنگند.

ویسا

روزنامه ویسا هم در مطلبی نوشته که درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و پاکستان در بندر تورخم پس از یک مشاجره لفظی آغاز شد که در نتیجه به دو طرف تلفات نیز وارد گردید.

در این مطلب به نقل از عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار آمده که این درگیری ساعت نُه شب آغاز شد و هر دو طرف بر همدیگر تیر اندازی کردند.

اطلاعات روز

روزنامه اطلاعات روز سرمقاله اش را به چگونگی ساخت یک مرکز فرهنگی در بامیان اختصاص داده نوشته که ساخت این مرکز مژده یست برای یک آینده روشن این ولایت.

در سرمقاله آمده که ساخت یک مرکز فرهنگی در ولایت تاریخی بامیان بدون شک مفید است و این کار می‌تواند توجه تعداد زیادی از جهانگردان را جلب کند.

سرمقاله نویس نوشته که در بیشتر ولایت‌های افغانستان آثار تاریخی وجود دارد که از سوی یونسکو بحیث میراث‌های فرهنگی به ثبت رسیده و این مسأله برای افغانستان سرمایه و افتخار بزرگ پنداشته می‌شود.

جامعه باز

روزنامه جامعه باز نیز در سرمقاله اش نوشته که سنگ تهداب این مرکز فرهنگی که دیروز در ولایت بامیان گذاشته شد مرهمی بود بر زخم‌های فرهنگی این ولایت.

سرمقاله نویس نوشته که سنگ تهداب مرکز فرهنگی بامیان در حضور مقام‌های محلی این ولایت، نماینده‌های یونسکو و سفیر کوریای جنوبی گذاشته شد و کار ساخت آن آغاز گردید.

در سرمقاله آمده، بامیان از لحاظ تاریخی ارزش زیاد دارد و توجه به این ولایت به گونه مستقیم وابسته به ارزش‌های تاریخی افغانستان است.

و برخی از روزنامه های امروز کابل خبر حمله از سوی عمر متین یک جوان امریکایی افغانی الاصل در ایالت فلوریدای امریکا بر یک دیسکوتیک همجنس گرایان که در آن ۵۰ تن کشته و ۵۳ تن دیگر زخمی شدند، نشر کرده‌اند.

تبصره های زیادی در مورد این رویداد به دلیل این که ناوقت شب به وقت افغانستان رخ داده وجود ندارد.

XS
SM
MD
LG