لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۹

عبدالله: مردم افغانستان در برابر تروریزم مبارزۀ برحق می‌کنند


عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی افغانستان
عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی افغانستان

رئیس اجرائیه افغانستان حمله بر یک کلوب شبانه همجنس گرایان در فلوریدای امریکا را تقبیح کرده و آنرا یک جنایت خواند.

رئیس اجرائیه افغانستان می‌گوید این کشور هیچگاه حمایت کننده تروریزم نبوده، بلکه قربانی تروریزم می‌باشد.

عبدالله عبدالله به روز دوشنبه در آغاز نشست شورای وزیران گفت این عمل یکبار دیگر این را ثابت کرد که مردم افغانستان در برابر تروریزم مبارزه برحق می‌کنند.

آقای عبدالله می‌گوید:

"ما این رویداد تروریستی را به حیث یک جنایت تقبیح می‌کنیم و این حمله یکبار دیگر نشان می‌دهد که مردم افغانستان در برابر ترور و وحشت مبارزۀ برحق می‌کنند و ما در این بخش قربانی‌های بی‌شماری داده‌ایم."

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز این حمله را در یک اعلامیۀ تقبیح کرد.

همچنان حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان که اکنون در یک سفر به امریکا رفته‌است در صحبت با رادیو صدای امریکا این حمله را وحشتناک خوانده گفته‌است که مردم افغانستان نسبت به هرکس دیگر درد مردم امریکا را احساس کرده می‌توانند.

یک شب قبل حوالی ساعت دونیم شب بر یک کلب شبانۀ همجنس گرایان در ایالت فلوریدای امریکا حمله صورت گرفته که در این رویداد بیش از۵۰ تن کشته و ۵۳ تن دیگر زخم برداشتند.

مقامات امریکایی گفته‎اند که حمله کننده عمر متین نام داشته و امریکایی افغانی‎الاصل بوده‎است که در درگیری با پولیس کشته شد.

حمله بر یک کلب شبانۀ همجنس گرایان در ایالت فلوریدای امریکا صورت گرفته‌است.
حمله بر یک کلب شبانۀ همجنس گرایان در ایالت فلوریدای امریکا صورت گرفته‌است.

در عین‎حال مسئولان مرکز مطالعات ستراتیژیک امریکا برای افغانستان می‎گویند که ممکن پس از این با توجه به این حمله افغان‎ها از سوی شهروندان امریکایی با برخورد نادرست رو برو شوند اما کدام تغییر را به سطح پالیسی در روابط دو کشور ایجاد نخواهد کرد.

روح‎الله امین رئیس این مرکز در این مورد به رادیو آزادی گفت:

"زمانیکه افغانان بر مرز امریکا رفت و آمد می‎کنند یا خود را در امریکا به حیث افغان معرفی می‎کنند ممکن این رویداد را در ذهن امریکایان تازه ساخته و با برخورد نادرستی روبرو شوند اما ین رویداد به سطح پالیسی و روابط میان دو کشور کدام تغییر را وارد کرده نمی‎تواند."

این رویداد درحالی صورت گرفته‎است که حکومت افغانستان پیش از این بالای کشورهای جهان صدا کرده‎است که تروریزم، قوم، دین و مرز نمی‎شناسد و رئیس اجرائیه پس از حمله در فلوریدا نیز یکبار دیگر بر این مسئله تأکید کرد.

XS
SM
MD
LG