لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۳

علمای ارشد جهان اسلام، حملۀ اخیر در اورلاندو را محکوم کردند


کلب همجنسگرایان در شهر اورلاندو در ایالات فلوریدای امریکا
کلب همجنسگرایان در شهر اورلاندو در ایالات فلوریدای امریکا

حملۀ مسلحانه که اخیراً در شهر اورلاندو در امریکا صورت گرفت، واکنش‌های شدید را در سرتاسر جهان در قبال داشت.

شورای علمای ارشد اسلامی که در ابو ظبی مستقر است نیز حملۀ تروریستی بر یک کلب همجنسگرایان در شهر اورلاندو در ایالات فلوریدای امریکا را به شدت نکوهش کرده‌است.

شورای علمای ارشد اسلامی در ابو ظبی که توسط احمد الطیب (Ahmed al-Tayeb) مفتی اعظم پوهنتون الازهر مصر رهبری می‌شود در یک اعلامیه این حملۀ تروریستی را کاملاً رد کرده، گفته‌است:

احمد الطیب مفتی اعظم پوهنتون الازهر مصر
احمد الطیب مفتی اعظم پوهنتون الازهر مصر

"این حملۀ تنفر انگیز تروریستی در تناقض کامل با آموزش‌های اسلامی قرار دارد."

در این اعلامیه همچنان گفته شده‌است که علی‌النعیمی (Ali al-Nuaimi) سکرتر جنرال شورای علمای ارشد اسلامی در ابو ظبی از سوء استفاده از این نوع حملات تروریستی در تحریک کردن مردم بر ضد اسلام و ترویج هراس از اسلام یا اسلاموفوبیا (Islamophobia) در غرب، انتقاد کرده‌است.

در این اعلامیۀ شورای علمای ارشد اسلامی به دیدگاه این شورا در مورد همجنسگرایی اشاره‌ای نشده، از استفادۀ اصطلاحات در این مورد و اشاره به حملات مشخص نیز خودداری شده‌است.

عمر متین
عمر متین

عمر متین ۲۹ ساله، امریکایی که در یک خانوادۀ افغان متولد شده‌است، صبح روز یکشنبه ۱۲ جون تیر اندازی را در کلب پلس (Pulse) در شهر اورلاندوی امریکا آغاز کرد که به نوشتۀ آژانس خبری فرانس پرس در نتیجۀ آن ۴۹ تن کشته و ۵۳ تن زخمی شدند.

شورشیان گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله را به عهده گرفته‌اند.

ادارۀ تحقیقات فدرال ایالات متحدۀ امریکا (FBI) می‌گوید، در جریان تیر اندازی عمر متین در یک تماس تیلیفونی از داخل کلب با خدمات عاجل (۹۱۱) بیعت‌اش را به رهبر شورشیان گروه دولت اسلامی اعلان کرده‌است.

تیر اندازی در کلب پلس (Pulse) در شهر اورلاندو، بدترین حادثۀ تیر اندازی بالای یک جمعیت مردم در تاریخ امریکا به شمار می‌آید.

شاهدان عینی می‌گویند، عمر متین که توسط پولیس کشته شد، بطور منظم به این کلب می‌آمد و از برنامه‌ها یا آپ‌های (APP) آشنایی با همجنسگرایان نیز استفاده کرده‌است.

XS
SM
MD
LG