لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۶

گراندی: جامعۀ جهانی بیجا شده‌گان افغانستان را فراموش کرده بود


فیلیپو گراندی کمشنر جدید سازمان ملل متحد در امور پناهندگان
فیلیپو گراندی کمشنر جدید سازمان ملل متحد در امور پناهندگان

بیجا شده‌گان افغان پیش از آن که سفر‌شان را به سوی اروپا آغاز کنند، از سوی جامعۀ جهانی فراموش شده بودند، این را یک مقام ارشد سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان گفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانس پرس، فیلیپو گراندی کمشنر جدید سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در آستانۀ روز جهانی مهاجرین در آغاز سفرش به منطقه روز گذشته از تهران دیدن کرد.

فردا دوشنبه روز جهانی مهاجرت است.

او در جریان یک نشست خبری مشترک با حسین ذوالفقاری معاون وزارت داخلۀ ایران گفت که سفرش بیشتر بر موضوع مهاجرین افغان متمرکز خواهد بود.

به اساس گزارش، در حال حاضر بیش از سه میلیون مهاجر افغان در ایران هستند که یک میلیون‌ شان به گونه قانونی در آن جا به سر می برند.

گراندی از جامعه جهانی خواست که همکاری اش را از برنامه‌های تهران برای حمایت از مهاجرین افزایش دهد چون به گفتۀ او اگر به مهاجرین کمک نشود، آنان بیشتر به جاهای دیگر روی می‌آورند.

به اساس گزارش، گراندی گفته است هزاران تن از افغان‌ها سال گذشته به سوی اروپا مهاجرت کردند.

از ماه جنوری سال ۲۰۱۵ میلادی به این سو، ۱.۲۵ میلیون مردم از سوریه، عراق و افغانستان و دیگر مهاجرین وارد اروپا شده‌اند.

به گزارش فرانس پریس، ذوالفقاری به خبرنگاران گفت که ایران برای جلوگیری از مهاجرت‌های غیر قانونی به دیگر کشورها به خصوص به اروپا هزینۀ هنگفتی را متقبل شده‌است.

او گفته است که در سال گذشته، بیش از هفت صد و پنجاه هزار نفر که به گونۀ غیرقانونی وارد ایران شده بودند را به کشورهای‌شان برگشتانده‌اند.

او افزوده که راه حل، از بین بردن ناامنی و ناداری است.

گراندی از جامعه جهانی خواسته است که به آوردن ثبات در افغانستان کمک کند تا شمار بیشتر از مهاجرین دوباره به کشور شان بروند.

XS
SM
MD
LG