لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۹

بریتانیا با موسسه حرکت در افغانستان کمک مالی کرد


پول کمک شده از سوی بریتانیا در چهار بخش عمده، ایجاد شرایط بهتر برای سکتور خصوصی، هماهنگی میان سکتورهای خصوصی و عامه، زمینه سازی برای سرمایه گذاری و رشد فعالیت‌های سرمایه گذاران زن به مصرف می‌رسد.

اکلیل حکیمی وزیر مالیه افغانستان در یک نشست مشترک خبری در ارگ ریاست جمهوری گفت که تمام کمک‌های بریتانیا به شمول کمک اخیر این کشور از طریق بودجه ملی افغانستان به مصرف می‌رسد.

تمام کمک‌های بریتانیا به شمول کمک اخیر این کشور از طریق بودجه ملی افغانستان به مصرف می‌رسد.
تمام کمک‌های بریتانیا به شمول کمک اخیر این کشور از طریق بودجه ملی افغانستان به مصرف می‌رسد.

وی گفت:

"ما ممنون هستیم از کمک که امروز اعلام شد و ما بالای میکانیزم که این پول چگونه انتقال پیدا بکند همراه دوستان خود کار می‌کنیم تا منبعد مالکیت سیستم‌های مالی باید دست خود حکومت افغانستان باشد بخصوص انتقال از طریق وزارت مالیه صورت گیرد."

کمک تازه بریتانیا با موسسه بنام حرکت صورت گرفته است که در سال ۲۰۰۸ میلادی به کمک مالی بریتانیا به هدف حمایت از سرمایه گذاری در افغانستان آغاز به کار کرد.

به اساس کمک تازه بریتانیا کار این موسسه تا سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید گردید.

در عین حال دسموند سوین وزیر دولت در امور انکشاف بین‌المللی بریتانیا تأکید می‌کند که برای پیشرفت پایدار در افغانستان باید برای مردم زمینه کار فراهم گردد.

وی می‌گوید که در عصر حاضر بر علاوه سرمایه گذاری در بخش سکتورخصوصی، نبود زمینه کار مشکل دیگر است اما به گفته وی بریتانیا در این بخش به کمک‌های خود با افغان‌ها ادامه می‌دهد.

آقای سوین در کنار اعلام کمک پانزده میلیون پوند با موسسه حرکت گفت که کشورش روی این مسئله غور می‌کند که به کمک‌های سالانه‌اش تا سال ۲۰۲۰ میلادی در بخش انکشافی با افغانستان ادامه بدهد.

برای پیشرفت پایدار در افغانستان باید برای مردم زمینه کار فراهم گردد.
برای پیشرفت پایدار در افغانستان باید برای مردم زمینه کار فراهم گردد.

وی افزود:

"تمام پیشرفت‌ها به فراهم ساختن فرصت‌های کاری و آسایش و معیشت زندگی وابسته است و به باور من تنها راه که می‌توانیم در عصر حاضر در جهان فرصت‌های کاری پایدار را بوجود بیاوریم، سرمایه گذاری در بخش خصوصی است."

دسمون سوین وزیر دولت در امور انکشاف بین‌المللی بریتانیا که روز جمعه به کابل آمده است تلاش‌های حکومت افغانستان بخصوص رئیس جمهورغنی را در بخش آوردن اصلاحات ستایش کرد.

در ضمن آقای سوین سفارش کرد که حکومت افغانستان باید با استفاده از امکانات دست داشته زمینه‌های مناسب را برای سرمایه گذاری فراهم سازد.

بریتانیا پس از امریکا دومین کشوریست که در بخش‌های مختلف با افغانستان کمک‌های گسترده را انجام داده‌است.

هرگاه این کشور کمک‌هایش را با افغانستان تا سال ۲۰۲۰ تمدید کند در هرسال ۱۷۸ میلیون پوند که ۲۵۰ میلیون دالر می‌شود با حکومت افغانستان کمک خواهد کرد.

گزارش: جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG