لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۴

واکنش جنرال دوستم در مقابل پاکستان


بیشتر روزنامه های چاپ امروز کابل مطالب شان را به تنش های اخیر میان افغانستان و پاکستان اختصاص داده اند.

ویسا

روزنامه ویسا در مطلبی نوشته که سرتاج عزیز مشاور روابط بین المللی صدراعظم پاکستان گفته؛ هر کشوری که بر آنان حمله کنند، پاسخ آن را خواهند داد.

در ادامه آمده که سرتاج عزیز در صحبت با بخش اردوی بی بی سی گفته که ساخت دروازه در تورخم ادامه خواهد داشت و پاکستان با این کار اش نه کدام فیصله در این مورد با افغانستان را نقض می‌کند و نه هم از کدام قانون بین المللی سرکشی می‌کند.

در این مطلب به نقل از مشاور روابط خارجی صدراعظم پاکستان آمده که گفته تا زمانیکه میان افغانستان و پاکستان در نقطه مرزی یک سیستم اداری به میان نیاید تروریزم، افراطیت، قاچاق و سایر مشکلات حل نخواهند شد.

روزنامه ویسا همچنان در یک مطلب دیگر نوشته که در بهرامچه هلمند نیز کار ساخت تأسیسات از سوی پاکستان جریان دارد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز در سرمقاله اش در همین رابطه واکنش جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری را به نشر رسانیده است.

این روزنامه نوشته که جنرال دوستم به پاکستان هشدار داده که اگر به جنگ در تورخم خاتمه ندهد و صحبت ها در این مورد را قبول نکند بر ضد پاکستان اقدام خواهد کرد.

مقاله نویس نوشته این به این معنی است که اگر پاکستان حرف ها در این مورد را نپذیرد قصداً می‌خواهد که قدرت افغان ها را آزمایش کند.

قدرتی که به گفته مقاله نویس اندکی از آن چند روز قبل در تورخم از سوی نیروهای افغان به نمایش گذاشته شد.

کابل پُست

روزنامه کابل پُست در مطلبی نوشته که هیئتی به هدف حل مشکلات در تورخم به پاکستان می‌رود.

کابل پُست نوشته، قرار است این هیئت به ریاست حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت خارجه افغانستان به دعوت سرتاج عزیز مشاور روابط خارجی صدراعظم پاکستان به آنکشور برود.

و در ادامه آمده که در اعلامیه که در این مورد از سوی وزارت خارجه پاکستان نشر شده آمده که در این دیدار در کنار بحث روی تنش های به میان آمده در تورخم در رابطه به چگونگی مدیریت در سرحد و برخی مسایل دیگر صحبت خواهد شد.

XS
SM
MD
LG