لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۷

مسلمیار: افراد نفوذی مخالفین مسلح باید شناسایی و مجازات شوند


برخی از اعضای مشرانو جرگه افغانستان
برخی از اعضای مشرانو جرگه افغانستان

مشرانو جرگه افغانستان با نگرانی از موجودیت برخی افراد نفوذی مخالفان مسلح دولت در داخل نظام می‌گوید این افراد هر چه زودتر باید شناسایی و مجازات شوند.

فضل الهادی مسلمیار رئیس این جرگه در نشست عمومی روز سه شنبه با اشاره به انتقال مسئول نظامی طالبان برای ولایت بغلان در موتر رنجر قوماندان امنیه ولایت میدان وردک گفت، در مورد این افراد باید تحقیق همه جانبه صورت گیرد.

افراد نفوذی مخالفان مسلح دولت در داخل نظام هر چه زودتر باید شناسایی و مجازات شوند.
افراد نفوذی مخالفان مسلح دولت در داخل نظام هر چه زودتر باید شناسایی و مجازات شوند.

وی افزود:

"در کنار اینکه پاکستان با ما دشمنی می‌کند ما در داخل برخی افراد اجیر و مزدور را داریم که بعضی شان توسط قلم، بعضی شان توسط فکر و بعضی شان هم توسط انتحار و انفجار این جا غلامی می‌کنند، مشرانو جرگه متأثر است و خواهان تحقیق است و باید واضح شود افرادیکه در داخل نظام با کسانیکه خون مردم را می‌ریزند همکاری می‌کنند باید اشد مجازات شوند."

این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که به روز یکشنبه کارمندان ریاست عمومی امنیت ملی گفتند که مسئول نظامی طالبان مسلح برای ولایت بغلان را از داخل واسطه رنجر مربوط به خلیل اندرابی قوماندان امنیه میدان وردک بازداشت کردند.

مشرانو جرگه از حکومت می‌خواهد تا در مورد این قضیه به گونه جدی تحقیق کرده و معلومات آنرا با مردم شریک سازد.

در این حال برخی از سناتوران نیز از فعالیت افراد مربوط به مخالفان مسلح دولت در داخل نظام ابراز نگرانی می‌کنند.

لیلما احمدی یکی از این سناتوران گفت:

"آقای اندرابی را اینکه خودش هم مورد اعتماد دولت بود نماینگر اینست که در داخل دولت دست‌های بازی می‌کند و چنین حرکات را انجام می‌دهند."

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت افغانستان
عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت افغانستان

پیش از این عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان نیز از موجودیت جاسوسان در داخل نظام سخن گفته تأکید کرده بود که این افراد هم در نظام کار می‌کنند و هم از مخالفان مسلح دولت حمایت می‌کنند.

عبدالرب رسول سیاف رهبر پیشین جهادی نیز از موجودیت چنین افراد در داخل نظام هشدار داده گفته بود که شماری از آنان مسلح اند و با استفاده از فرصت در برابر نظام قیام خواهند کرد.

در این حال محمد معصوم ستانکزی که روز دوشنبه با گرفتن رای تائید از سوی ولسی جرگه به حیث رئیس عمومی امنیت ملی برگزیده شد حین سخنرانی‌اش در این جرگه از مبارزه در برابر این افراد سخن گفت.

محمد معصوم ستانکزی
محمد معصوم ستانکزی

وی افزود:

"درک عمیق از دشمن و جلوگیری از نفوذ عناصر و اجنت‌های دشمن در نظام سیاسی کشور که از داخل نظام را به فرسوده گی مواجه می‌سازند این وظیفه اساسی و اولی امنیت ملی است که ما به آن متعهد هستیم."

این در حالیست که ریاست اجرائیه افغانستان نیز پیش از این گفته است که حکومت در این زمینه کار می‌کند و در فرصت مناسب در برابر آنان اقدام خواهد کرد.

عبدالله واحدیار کارشناس افغان سفارش می‌کند که برای جلوگیری از فعالیت افراد نفوذی مخالفان مسلح در داخل نظام حکومت باید پروسه استخدام را شفاف ساخته و نظارت جدی از کارکرد افراد در داخل ادارات حکومتی صورت گیرد.

XS
SM
MD
LG