لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۹

اولسن: آینده خوب پاکستان وابسته به اقدامش علیه طالبان است


ریچارد اولسن نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان
ریچارد اولسن نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان

نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان، نگرانی پاکستان در مورد نقش هند در افغانستان را مبالغه آمیز خوانده و هشدار داده‌است که پاکستان تا زمانیکه علیه گروه‌های تروریستی مانند شبکه حقانی و القاعده اقدام نکند، آینده خوب نخواهد داشت.

ریچارد اولسن، روز شنبه شنبه در سخنرانی خود در مرکز مطالعات شورای اتلانتیک در واشنگتن گفت: " هند یکی از حمایت کننده‌های افغانستان است. این کشور بر علاوه کمک‌های مالی، کمک‌های مهم نظامی نیز با افغانستان می‌کند."

آقای اولسن بگونۀ مثال به اظهارات سفیر پاکستان در واشنگتن اشاره کرد که گفته است، ۲۴ قونسلگری هند در افغانستان وجود دارد.

نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان گفت: این حقیقت ندارد، تنها چهار قونسلگری هند در افغانستان موجود است.

قونسلگری‌های هند در جلال آباد، هرات، کندهار و مزار شریف مستقر اند.

تا کنون قونسلگری‌های هند در هرات و جلال آباد و همچنان سفارت این کشور در کابل چندین بار شاهد حملات بودند. مقامات افغان و هندی گروه تندرو لشکر طیبه را مسئول این حملات خوانده‌اند.

گروه تندرو لشکر طیبه در کشمیر هندوستان فعالیت کرده و ادعا می‌کند که حمایت استخبارات پاکستان را دارد.

ریچارد اولسن نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان در اشاره به نگرانی‌های پاکستان می‌گوید: "امریکا باور دارد، تا زمانی ثبات در پاکستان تامین نمی‌شود که این کشور علیه گروه‌های تروریستی مستقر در خاک آن کشور اقدام نکند."

آقای اولسن در ادامه سخنان خود گفت که پاکستان تا زمانی آینده خوب نخواهد داشت که علیه طالبان اقدام جدی نکند.

پیش از این نیز مقامات امریکایی از اسلام آباد خواسته اند تا علیه طالبان مسلح و جنگجویان شبکه حقانی که در خاک این کشور مستقر اند مبارزه کند، اما پاکستان می‌گوید، بخاطر افغانستان نمی‌تواند در داخل قلمرو خود بجنگد.

سرتاج عزیز مشاور امور خارجی صدراعظم پاکستان گفته که امریکا فکر می‌کند که پاکستان از برخی طالبان و یا شبکه حقانی حمایت می‌کند، در حالیکه پاکستان تمامی تأسیسات طالبان را در جریان عملیات نظامی ضرب غضب از بین برده‌است.

XS
SM
MD
LG