لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۷

روزی: مخالفین مسلح در تلاش اخلال وضعیت امنیتی هرات اند


عبدالمجید روزی قوماندان امنیه هرات
عبدالمجید روزی قوماندان امنیه هرات

مقامات پولیس در هرات می‌گویند مخالفان مسلح دولت افغانستان پلان های وسیع را بخاطر برهم زدن اوضاع امنیتی شهر هرات روی دست گرفته اند.

جنرال عبدالمجید روزی قوماندان امنیه هرات میگوید نیروهای مشترک امنیتی در این ولایت تدابیر شدیدی را بخاطرجلوگیری از حملات احتمالی مخالفان مسلح دولت در دستور کار خود دارند.

در چند ماه اخیر مقامات مشترک امنیتی تدابیر ویژه را بخاطر تامین امنیت شهر هرات روی دست دارند.

حالا جنرال عبدالمجید روزی قوماندان امنیه هرات سخن از این میزند که مخالفان مسلح دولت در پی ناامن ساختن شهر هرات برنامه ریزی کرده اند.

در حالیکه بیشتر محلات بود و باش مخالفان مسلح دولت در ولسوالی های این ولایت گزارش شده‌است ولی قوماندان امنیه هرات ادعا می‌کند که افراد مسلح غیر مسئول توانایی مقابله با نیروهای امنیتی در ولسوالی های این ولایت را ندارند.

قوماندان امنیه هرات در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: نیروهای مشترک امنیتی در ولایت هرات بخاطر تامین امنیت و سرکوب مخالفان مسلح دولت عملیات های مختلف را در مرکز شهر و شماری از ولسوالی ها انجام داده‎اند.

جنرال عبدالمجید روزی می‎گوید در جریان یکماه اخیر سی و هشت تن از مخالفان مسلح دولت از سوی نیروهای امنیتی کشته، نزدیک به سی تن مجروح وهمچنان بیش از یکصدوشصت تن بازداشت شده‌اند.

او می گوید نیروهای امنیتی دوسیه های افراد مظنون در این حوادث را تکمیل و غرض اقدامات بعدی به نهادهای عدلی و قضایی سپرده‌اند.

گرچه بیشترین حضور طالبان مسلح به ولسوالی های ولایت هرات بر می‌گردد، اما قوماندان امنیه هرات پافشاری دارد که کدام نگرانی خاص امنیتی در ولسوالی های این ولایت وجود ندارد و طالبان تمام برنامه های خود را به هدف ناامن ساختن شهر هرات متمرکزساخته اند.

این گفته ها در حالی به میان میاید که طالبان در بیشتر ولسوالی‌های این ولایت نفوذ دارند و هر از گاهی دست به حملات مسلحانه علیه نیروهای امنیتی افغان می‌زنند.

حالا طالبان در ولایت هرات تنها با نیروهای امنیتی افغان دست به تفنگ نمی‌برند بلکه در چند ماه اخیر در گیری های خونین میان افراد وابسته به ملا محمد رسول و ملاهبت الله در ولسوالی های شیندند و پشتون زرغون ولایت هرات نیز صورت گرفته است.

اما معلوم شود که نیروهای مشترک امنیتی در ولایت هرات از این وضعیت چه استفاده می‌کنند. قبلاً محمد آصف رحیمی والی هرات گفته بود با استفاده از اختلافات موجود میان طالبان در ولایت هرات می‌خواهند ضربات بزرگی را به آنان وارد کنند.

گزارش: شاه پورصابر، هرات

XS
SM
MD
LG