لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۲

سه مقام امنیتی افغانستان از سوی ولسی جرگه استجواب شدند


برخی از اعضای ولسی جرگه افغانستان
برخی از اعضای ولسی جرگه افغانستان

افزایش ناامنی، گروگان گیری مسافرین در شاهراه ها از سوی مخالفین مسلح دولت، گسترش فعالیت‌های گروه داعش و طالبان مسلح و بیشتر شدن واقعات اختطاف در افغانستان نگرانی جدی اعضای ولسی جرگه را برانگیخته است.

این نگرانی ها منجر به استجواب وزیر دفاع، وزیر امور داخله و معاون ریاست عمومی امنیت ملی به نشست عمومی روز شنبه ولسی جرگه گردید.

عبدالله خان حبیبی وزیر دفاع افغانستان با پذیرفتن برخی مشکلات می‌گوید که تلاش‌ها برای سرنگونی مخالفین مسلح با استفاده از تکتیک‌های جدید جنگی افزایش یافته است.

تلاش‌ها برای سرنگونی مخالفین مسلح با استفاده از تکتیک‌های جدید جنگی افزایش یافته است.
تلاش‌ها برای سرنگونی مخالفین مسلح با استفاده از تکتیک‌های جدید جنگی افزایش یافته است.

وی گفت:

"از دو ماه بدین طرف ما بیشتر روی عملیات‌های خاص تمرکز کردیم، جای که سوق اداره شان باشد به آنجا ضربه وارد می‌کنیم، ما امیدوار هستیم با همین تکتیک در این فصل جنگی، بتوانیم که عملیات‎های شکل دهی، عملیات‎های قاطع، عملیات‌های تصفوی و خاصتاً عملیات‌های خاص را اجرا کنیم تا بتوانیم که ضربات کوبنده را به دشمن وارد کنیم و به این مصمم هستیم که انشالله به این راه پیش میرویم."

مقامات امنیتی افغانستان در حالی به نشست استجوابیه ولسی جرگه فراخوانده شده بودند که وضعیت امنیتی در این کشور وخیم شده‌است.

در تازه ترین مورد افراد مربوط به داعش روز گذشته هشت تن را در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار کشت، شماری را زخمی کردند و نزدیک به سی تن را بشمول زنان با خود بردند.

در این حال تاج محمد جاهد وزیر داخله افغانستان می‌گوید، هر سه نهاد امنیتی افغانستان هم اکنون بگونه مشترک در برخی ولایات کشور عملیات‌ها را در برابر مخالفین مسلح آغاز نموده و به گفته وی نتایج خوبی هم در پی داشته است.

دشمن شکست خورده است.
دشمن شکست خورده است.

وی گفت:

"بیشترین تلفات، دشمن شکست خورده، هیچ جای را تصرف نکرده و همین حال هم در حدود دوازده ولایت افغانستان عملیات های محاربوی ما، عملیات های پلان شده ما، عملیات های شفق ما با تشریک مساعی و هماهنگی بخاطر بهبود وضع امنیت در شاهراه ها و در مناطق که تهدیدات وجود دارد، عملیات های ما جریان دارد."

اماهنگامیکه نوبت سخن زدن به مسعود اندرابی معاون ریاست عمومی امنیت ملی داده شد، نشست ولسی جرگه سری اعلام شد.

اعضای ولسی جرگه در حالی از وضعیت امنیتی در افغانستان ابراز نگرانی می‌کنند که ناامنی‌ها در برخی ولایات مانند هلمند، کندز، بغلان، ننگرهار، بدخشان و غزنی افزایش یافته است.

هر چند مقامات امنیتی به اعضای ولسی جرگه از اجراآت و کارکرد های شان اطمینان دادند اما اعضای جرگه می‌گویند که وضعیت جاری آنان را سخت نگران ساخته است.

گزارش: الیاس صالح

XS
SM
MD
LG