لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۰

حملات محدود طیاره های امریکایی


آنلاین یونایتید پرس انترنشنل

نشریه آنلاین یونایتید پرس انترنشنل مقالۀ را در باره"حملات محدود هوایی" طیارات جنگی امریکایی بر ضد شورشیان طالبان به نشر رسانده است.

در این مقالۀ نشریه امریکایی از قول پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع امریکا نقل شده که می‌گوید: حملات هوایی مواضع طالبان در جنوب افغانستان را هدف گرفتند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع امریکا، این حملات هوایی نیروهای امریکا، به هدف حمایت از عملیات نیروهای افغان راه اندازی شده‌اند.

نشریه یونایتید پرس انترنشنل به نقل از اظهارات سخنگوی پنتاگون می‌نویسد کهمی‌گوید: قوای امریکایی در مناطق جنوب افغانستان حضور نداشتند، اما در مورد اینکه نیروها چگونه حملات هوایی را انجام داده‌اند، جزییات بیشتر ارایه نکرد.

بارک اوباما رییس جمهوری امریکا، در این اواخر محدودیت های کلیدی و مهم بر نیروهای نظامی این کشور را در عملیات آنها در افغانستان رفع کرد. این محدودیت‌ها قوای نظامی امریکا را مانع می‌شدند تا در مبارزه بر ضد جنگجویان طالبان در این کشور سهم فعال بگیرند.

آنلاین اندیا دات کام

نشریه آنلاین اندیا دات کام مقالۀ را در مورد کشته شدن بیش از صد جنگجوی گروه تندرو دولت اسلامی یا (داعش) در ولایت ننگرهار به نشر رسانده‌است.

نشریه به نقل از شماری مقامات امنیتی می‌نویسد که می‌گویند، در نتیجه عملیات علیه گروه داعش تا دیروز( یکشنبه)، ۱۳۱ جنگجوی این گروه کشته شده‌اند.

به گفته نشریه اندیا دات کام،در این عملیات که از روز جمعه در ولایت ننگرهار آغاز شده، هفت عسکر افغان و پنج غیرنظامی نیز کشته شده‌اند و همچنان ۳۱ تن دیگر جراحت برداشته اند.

نشریه اندیا دات کام در ادامه این مقاله به نقل از قوماندان امنیه ولایت ننگرهار می‌نویسد که می‌گوید:

" عملیات نظامی آغاز شده در ولسوالی کوت ننگرهار تا زمانی ادامه خواهد یافت که تمام جنگجویان گروه‌های تندرواز بین بروند."

به نوشته نشریه اندیا دات کام، تعدادی زیادی بزرگان قوم در ولایت ننگرهار نیز حمایت شان از نیروهای امنیتی افغان را در مبارزه با جنگجویان داعش، اعلان کردند.

کتماندو پُست

روزنامه کتماندو پُست چاپ نیپال دیروز مقالۀ را در باره برگشت چهل کارمند این کشور از افغانستان به نشر رسانده که در قسمتی از آن می‌نویسد:

چهل تبعه نیپال که در افغانستان با یک شرکت امنیتی کار می‌کردند، دیروز یکشنبه به نیپال بر گشتند. این شرکت امنیتی پس از این که دوشنبه گذشته سیزده محافظ نیپالی در نتیجه حمله انتحاری در کابل کشته شدند، چهل کارمند خود را دوباره به نیپال فرستاد.

گفته می‌شود که این کارمندان پس از حمله، خواهان تامین مصونیت و همچنان حقوق بیشتر شدند. به نوشته روزنامه کتماندو پُست، این کارمندان از راه هند به نیپال اعزام گردیدند.

XS
SM
MD
LG