لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۲

مورا یا مادر اولین مرکز تعلیمی و تحصیلی زنان برای زنان


این بار در برنامۀ زن و زندگی میرویم سراغ مرکز تعلیمی و تحصیلی زنان برای زنان و از فعالیت های آن در ارایه خدمات تربیتی، تعلیمی، تحصیلی و صحی از سوی زنان برای زنان آگاه می‌شویم.

مورا یا مادر اولین و بزرگترین مرکز تعلیمی و تحصیلی زنان برای زنان در افغانستان است. این نهاد تنها و تنها برای مساعد ساختن زمینه های تعلیمی تحصیلی برای دختران و زنان ایجاد شده‌است و توسط زنان تدریس و مدیریت می‌شود. این مرکز برای پیشرفت زنان در عرصه های تعلیمی و تحصیلی، بلند بردن ظرفیت آنان و افزایش دسترسی آنان به تعلیم و تحصیل با توجه به ارزش‌های اسلامی، افغانی و محرومیت‌های تاریخی فعالیت می‌کند.

این مرکز با گنجایش بیش از ۱۲۰۰۰محصل و لیلیه برای ۹۶۰ زن، در بخش‌های مختلف از شیرخوارگاه گرفته تا لیسه، انستیتیوت علوم صحی و پوهنتون عالی صرف برای زنان اختصاص یافته است.

گفتنیست این نهاد بدون کمک کدام دونر و به امکانات افغانی و شخصی و با انگیزۀ نجات زن افغان از مشکل بیسوادی و کم سوادی ساخته شده‌است.

قرار است به تعداد چهارصد تن از زنان برای کار در این نهاد جذب شوند. اما در حال حاضر زمینه کار برای ۹۰ تن از زنان در این مرکز مساعد شده‌است و در حدود دو صد و بیست نفر از محصلین و متعلمین دختر در این نهاد مصروف فراگیری تحصیل اند.

به‌گفته پوهنمل داکتر عزیزالله امیر مؤسس مرکز تعلیمی و تحصیلی مورا، این مرکز قرار است در آینده، شفاخانه کمپلکس را نیز در دو بخش ایجاد کند که در بخش نخست آن زنان مبتلا به بیماری سرطان تداوی خواهند شد و در بخش دومی‌ سایر بخش‌های معالجوی فعالیت خواهد کرد ...

برنامه را بشنوید و از گفتنی های بیشتر در این مورد با خبر شوید

تهیه کننده: عفیفه ساکب

مورا یا مادر اولین مرکز تعلیمی و تحصیلی زنان برای زنان
please wait

No media source currently available

0:00 0:12:46 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG