لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۶

کری: کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا از بریتانیا پیروی نکنند


جان کری وزیر خارجه ایالات متحده امریکا
جان کری وزیر خارجه ایالات متحده امریکا

وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا به سلسلۀ تلاش‌های دیپلوماتیک بعد از خارج شدن بریتانیا از اتحادیۀ اروپا، با وزرای خارجۀ کشورهای عضو این اتحادیه در بروکسل پایتخت بلجیم گفتگو می‌کند.

یک مقام ارشد امریکایی گفته‌است، جان کری روی اهمیت این نکته تأکید خواهد کرد تا سایر کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا از مثال بریتانیا پیروی نکنند.

جان کری روز یکشنبه در شهر روم پایتخت ایتالیا با تأکید روی اهمیت کار مشترک، به خبرنگاران گفت:

"مهمترین کار برای ما به مثابۀ رهبران اینست که بطور مشترک تا حد ممکن در زمینۀ تأمین ثبات و تداوم کار نماییم، تا بازارهای اقتصادی درک کنند که شیوه‎های کاهش سکته‎گی‎ها وجود دارد، طرق عملکرد هوشمندانه به جلو موجود است، تا از ارزش‎ها و منافع مشترک ما حراست شود."

خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا نگرانی‌ها و کاهش سهام در بازارهای اقتصادی جهان را در پی داشته‌است.
خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا نگرانی‌ها و کاهش سهام در بازارهای اقتصادی جهان را در پی داشته‌است.

وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا بعد از بروکسل به لندن خواهد رفت تا در نخستین گفتگوهای مستقیم در سطح عالی بین دو کشور بعد از همه‌پرسی ۲۳ جون با فلیپ هاموند وزیر خارجۀ بریتانیا گفتگو کند.

خارج شدن بریتانیا باعث نگرانی‌ها و کاهش سهام در بازارهای اقتصادی جهان شده‌است.

لی کیقیانگ (Li Keqiang) صدراعظم چین با اظهار اینکه، خارج شدن بریتانیا از اتحادیۀ اروپا باعث افزایش بی‌ثباتی در اقتصاد جهانی شده و لازم است تا بطور مشترک برای ایجاد یک فضای با ثبات کار شود، گفته‌است:

لی: آرزوی یک اتحادیۀ اروپای متحد و بریتانیای کامیاب را دارم.
لی: آرزوی یک اتحادیۀ اروپای متحد و بریتانیای کامیاب را دارم.

"چین به حفظ و توسعۀ روابط با اتحادیۀ اروپا و بریتانیا متعهد باقی خواهد ماند. ما آرزومندیم تا یک اتحادیۀ اروپای متحد و با ثبات و یک بریتانیای کامیاب را ببینیم."

این درحالیست که جورج ازبورن (George Osborne) وزیر مالیۀ بریتانیا گفته‌است، احتمال دارد خارج شدن بریتانیا از اتحادیۀ اروپا بازارهای اقتصادی جهان را بیشتر صدمه پذیر بسازد، اما اقتصاد بریتانیا که پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است از عهدۀ آزمون‌های که در برابر آن قرار دارد بر می‌آید.

جورج ازبورن (George Osborne) در نخستین سخنرانی‌اش بعد از همه‌پرسی ۲۳ جون گفته‎است که حکومت بریتانیا برنامه‎های شدید را روی دست گرفته‎است و تدابیر دیگر نیز توسط بانک بریتانیا اتخاذ خواهد شد.

XS
SM
MD
LG