لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۶

نیروهای بحری ایتالیا۳۳۰۰ پناهجوی غیرقانونی را نجات دادند


گارد ساحلی و نیروهای بحری ایتالیا در نتیجه ۲۶ عملیات جداگانه که در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در بحیره مدیترانه راه اندازی کردند، بیش از ۳۳۰۰ پناهجوی غیرقانونی را نجات دادند.

یک سخنگوی نیروهای بحری ایتالیا که دیروز با خبرگزاری رویترز صحبت می کرد گفت، این تعداد افراد که سرنشینان ۲۵ قایق و یک کشتی را تشکیل می دادند، در سواحل شمال لیبیا نجات داده شدند.

این سخنگوی نیروهای بحری ایتالیا گفت، در ادامه این عملیات جسد یک نفر پیدا و ۴ مهاجر غیر قانونی دیگر که زخمی شده بودند، توسط هیلکوپتر به نزدیک‌ترین شفاخانه در جزیره لمپیدوسا انتقال یافته اند.

وزارت داخله ایتالیا می گوید، حدود ۶۰ هزار مهاجر غیر قانونی در جریان ششماه امسال از طریق بحر وارد ایتالیا شده‌اند و نیروهای بحری اینکشور تنها روز جمعه حدود ۲۰۰۰ پناهجو و مهاجر غیر قانونی را از یک کشتی در حال غرق شدن نجات داده‌اند.

بهبود وضعیت آب و هوا در مناطق مدیترانه مهاجران و قاچاقبران انسان را بیشتر به سفر در این راه پر خطر تشویق می‌کند.

سازمان بین المللی مهاجرت می‌گوید، سال گذشته بیش از ۳۷۰۰ نفر حین عبور از بحیره مدیترانه به قصد داخل شدن به کشور‌های اروپایی هلاک گردیده‌اند.

مسیر دیگری ورود این مهاجران، راه ترکیه به یونان و از یونان از طریق مقدونیه و صربیا به متباقی کشورهای اتحادیه اروپا می‌باشد.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن اند که ۵ نفر در عملیات جداگانه پولیس در یونان بازداشت شده‌اند که در نظر داشتند تا ۵۳ پناهجو را از مرز شمالی این کشور با مقدونیه بطور غیر قانونی انتقال دهند.

به گفته پولیس یونان، این مهاجران از افغانستان، پاکستان، ایران، سوریه و عراق بودند.

از سوی دیگر، تلویزیون دولتی صربیا می‌گوید، لاری که ۲۹ مهاجر غیر قانونی را انتقال می‌داد، در مسیر راه سرنگون شده و در نتیجه آن اکثر سرنشینان این لاری زخمی شده‌اند.

به گفته تلویزیون صربیا حادثه در شمال این کشور رخ داده و وضعیت صحی شش تن از مهاجران وخیم گزارش شده است.

راه دیگر ورود این مهاجران غیر قانونی از شمال اروپا از طریق روسیه به کشورهای ناروی و سویدن است.

پولیس سویدن، به دنبال کشف یک جسد زن جوان در یکی از پناه گاه‌های مهاجرین، تحقیقاتی را به راه انداخت. پولیس می‌گوید که شواهد نشان می‌دهند که این زن به قتل رسیده و آنها یک نفر را به این اتهام بازداشت کرده و شماری از شاهدان عینی را مورد بازپرس قرار داده‌اند.

XS
SM
MD
LG